استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اصول سبک زندگی سالم گفت: تغذیه سالم و طبیعی، ورزش و تحرک، کنترل استرس و اضطراب، خواب صحیح، دعا و نیایش و مثبت اندیشی ۶ اصل سبک زندگی سالم است که هر انسان برای سالم بودن باید به این اصول توجه و عمل کند.

 به گزارش ، پروفسور علی کرمی عصر امروز در همایش سبک زندگی سالم تغذیه سالم در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و پیراپزشکی این شهر با بیان همه به دنبال دلیل بیماری‌ها هستیم اظهار کرد: متأسفانه سلامت دنیا در وضعیت بالایی قرار دارد و برای وجود بیماری دلایل زیادی وجود دارد که به‌هم‌پیوسته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سلامت یک انسان گفت: یک انسان علاوه بر سلامت بدن باید دارای سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و سلامت اجتماعی باشد و همه این موارد یک حلقه کامل برای انسان سالم را تشکیل می‌دهد.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه سلامت معنوی به روح و روان و جسم قوت می‌دهد افزود: تغذیه سالم و درست بر همه‌چیز انسان تأثیر دارد و سیستم ایمنی و وضعیت روحی و روانی هر فرد ازجمله سبک‌های زندگی هر فرد است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اصول سبک زندگی سالم تصریح کرد: تغذیه سالم و طبیعی، ورزش و تحرک، کنترل استرس و اضطراب، خواب صحیح، دعا و نیایش و مثبت اندیشی ۶ اصل سبک زندگی سالم است که هر انسان برای سالم بودن باید به این اصول توجه و عمل کند.

کرمی در معده هر انسان حدود یک‌صد هزار میکروب وجود دارد گفت: معده مغز سوم انسان است چراکه اثرات خوراک خوب یا بد را می‌فهمد و آن اثر خوب یا بد در بدن انسان در طول شبانه‌روز اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه خدا برای خوردن و آشامیدن سفارش کرده به آن‌ها توجه کنیم تا سالم باشند افزود: انسان در طول زندگی خود خبرهای خوش و بدی را می‌شنود و با آنان مواجه می‌شود ولی هر فرد باید تلاش کند تا در برابر اخبار بد کنترل خود را حفظ کرده و آرام باشد.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به دلایل اختلال در سبک تولید و مصرف مواد غذایی و تغذیه تصریح کرد: تغییر درکشت و تولید محصولات غذایی، افزایش مصرف سموم، فست فودها و سرخ‌کردنی‌ها، تنقلات ناسالم، لوازم‌آرایشی غیراستاندارد و استفاده از محصولات ترا ریخته ازجمله دلایل اختلال در سبک تولید و مصرف غذایی انسان است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه در خوردن گوشت قرمز نباید زیاده‌روی کرد گفت: سیفی جات و مرکبات طبیعی ازجمله غذاهای سالم برای هر انسانی است چراکه رژیم غذایی سالم موجب کاهش ۲۵ درصدی بیماری‌های قلبی می‌شود.

فارس

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 190



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها