پالتوهای زمستانی نه تنها نقش مهمی در گرم نگه داشتن ما در فصل زمستان بازی می‌کنند؛ بلکه یکی از نجات دهنده‌های استایل زمستانی ما هستند؛ البته به شرطی که بدانیم چطور و با چه لباسی ست شوند. در این مقاله با روش‌های انتخاب و ست کردن پالتوهای زمستانی و لباس‌هایتان آشنا خواهید شد.

 تند و تیز بپوشید

برای ایجاد تغییر در استایل‌تان خوب است روی لباسی تاکید کنید که بخش بزرگی از ظاهرتان را در برمی‌گیرد، در زمستان این لباس، پالتوی شماست. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم پالتویی را برای این فصل در نظر بگیرید که شامل رنگ‌های تاثیر گذار باشد. رنگ‌‌های تیره در هر کمدی پیدا می‌شوند و استایل متفاوتی برای شما نمی‌سازند. در عوض اگر بتوانید روزهای بی رنگ، تیره و اغلب خاکستری زمستان را با پوشیدن رنگ‌های شاد و تند، زیبا کنید، یک قدم بزرگ برای خوش استایل شدن برداشته‌اید. پالتوی زرد تند، آبی کاربنی، سرخابی، نارنجی و هر رنگ تند دیگری می‌تواند یک استایل خاطره‌انگیز برای شما به یادگار بگذارد.

هر پالتویی مناسب شما نیست

قدم دوم برای انتخاب پالتوی مناسب این است که فرم بدنتان را بشناسید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید؛ چون قاعدتا هر مدل پالتویی به هر کسی نمی‌آید و چیزی که روی تن یک نفر از او پرنسس ساخته، ممکن است روی تن شخص دیگری زار بزند. برای مثال پوشیدن یک پالتوی بلند کمربند دار، برای کسی که فرم بدن ساعت شنی دارد، ایده‌آل است؛ اما همین پالتو برای کسی که فرم بدن مثلثی دارد، نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

کدام گزینه‌ها برای زیر پالتو در مهمانی مناسب است؟

یکی از ترفندهای ساختن استایل شیک زمستانه، این است که چند لایه لباس را روی هم بپوشید، طوری که بقیه متوجه وجود این لباس‌ها شوند؛ این قانون اما یک استثنا دارد و آن هم مهمانی‌های رسمی است.

در مهمانی‌‍‌های رسمی یک بلوز مجلسی یا شومیز مناسب را انتخاب کرده و به پوشیدن همین گزینه در زیر پالتو قناعت کنید، مگر اینکه به یک رویه زیبای زنانه نازک احتیاج داشته باشید که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌های قلاب بافی شده مجلسی بروید. زیر پالتو یک بلوز حریر یا ساتن بپوشید و بگذارید استایل جدید شما خودش را به خوبی تعریف کند.

اگر به مهمانی رسمی نمی‌روید

هر چقدر تعداد کم لباس‌های زیر پالتو در مهمانی‌های رسمی شیک‌تر است، در وضعیت روزمره و کژوال این مسئله کاربردی ندارد و بهتر است سراغ قانون لایه دار کردن استایل بروید. شما می‌توانید زیر پالتویتان یک پلیور گشاد بلند بپوشید یا یک بلوز فیت بافت. سپس روی این بلوز یا پلیور را با رویه یا کاردیگان زنانه سبک بپوشانید. مدل های متنوع پلیور و بلوزهای بافت جدید دست شما را در خرید باز می‌گذارند. دقت داشته باشید انتخاب پلیور بلند برای زیر پالتوی کتی کار مناسبی نیست و استایل خوبی برایتان نخواهد ساخت. در عوض همراه کردن پالتوی بلند با بلوز یا پلیوری که از خودش کوتاهتر است، مانعی ندارد.

پالتو را با جین بپوشم؟

اینکه بتوانید پالتویتان را با جین ست کنید یا نه، بستگی به رنگ شلوار جین و پالتو دارد. برای مثال می‌توان یک پالتوی میدی شتری رنگ را با یک شلوار جین آبی ملایم ست کرد و نتیجه خوبی به دست آورد؛ اما اگر ترکیب رنگ شلوار و پالتو به هم نخورند، نتیجه چیز چشم گیری نخواهد شد.

به خاطر داشته باشید پوشیدن شلوار جین در هر استایلی، به ویژه استایل زمستانه شامل پالتو، ظاهر شما را از حالت رسمی به کژوال یا نهایتا نیمه رسمی تغییر خواهد داد. بنابراین موقعیتی که قصد دارید در آن حاضر شوید را به خاطر داشته باشید و سپس دست به انتخاب لباس بزنید.

می‌شود پالتو را با دامن پوشید؟

انتخاب دامن برای پوشیدن در کنار مانتو، نیاز به دقت زیادی دارد، در غیر این صورت استایل‌تان از اوج به قعر خواهد رفت!

  • احتمالا می‌دانید که دامن‌ها سه حالت مینی، میدی و ماکسی دارند و انواع مختلفی دارند که می‎‌توانید در این مطلب با آنها اشنا شوید. حالت اول تا روی زانو قرار می‌گیرد، حالت دوم تا اواسط ساق پا و دامن ماکسی روی قوزک را می‌پوشاند. پالتوها نیز به حالت کتی، میدی و ماکسی هستند. سعی کنید برای ست کردن پالتو و دامن به مسئله قد توجه داشته باشید.
  • دامن مینی را با پالتوی میدی یا ماکسی ست کنید. دامن میدی را با هر سه پالتو می‌توانید ست کنید و دامن ماکسی بهتر است با پالتوی ماکسی یا میدی ست شود.
  • دقت داشته باشید بهتر است بین جنس دامن و پالتو وجه اشتراک دیده شود.

بهترین هم‌نشین پالتو

اگر دوست دارید چاشنی زمستانه استایل‌تان را زیاد کنید، استفاده از بوت و شال گردن را فراموش نکنید.

  • هر چه قد بوت شما بلندتر باشد، میزان رسمیت آن هم بیشتر است. بنابراین اگر برای یک استایل کژوال دنبال بوت می‌گردید، سراغ نیم بوت یا آگ بروید. این دو در کنار پالتو ترکیبی گرم برای روزهای سرد زمستان می‌سازند.
  • اگر پالتویتان یقه خوابیده دارد و شامل خز و یراق آلات نمی‌شود، خرید شال گردن بلند و حجیم را در برنامه‌تان قرار دهید تا پالتو را از سادگی دربیاورید. اما اگر یقه پالتویتان به اندازه کافی حجیم است، از شال گردن‌های باریک و نازک کمک بگیرید.
  • یکی از بهترین ترکیب‌های روزهای سرد سال، ترکیب لگینگ، پالتو و نیم بوت است. لگینگ در کنار پالتوی آزاد استایل زیبایی ایجاد می‌کند و اگر نیم بوت شما هم حجیم باشد، اصل یک در میان بودن را رعایت کرده‌اید. این اصل به معنی این است که در استایل بهتر است اجزا، به صورت یک در میان با هم شباهت داشته باشند. مثلا بین آزاد بودن پالتو و حجیم بودن بوت در این مورد شباهت دیده می‌شود و ترکیب خوشایندی ایجاد خواهد کرد.

در کنار پالتو شال بهتر است یا روسری؟

روسری‌های قواره دار و شال‌ها معمولا در یک مرتبه قرار می‌گیرند و پوشیدن هر دوی آن‌ها در کنار پالتو استایلی نیمه رسمی ایجاد می‌کند. اما روسری‌های ساتن معمولی و کلاه‌های بافت مناسب، معمولا برای ایجاد یک استایل رسمی کارکرد خوبی دارند. بنابراین با توجه به موقعیت دست به انتخاب مدل و جنس روسری یا شال بزنید.

drsalamatسلامت4 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها