این قارچ نوعی عفونت قارچی پوست است. این قارچ های میکروسکوپی روی پوست و همچنین مو و ناخن ها زندگی می کنند. آنها به طور معمول بی ضرر هستند، اما می توانند به سرعت تکثیر شوند و هنگامی که در محیط گرم و مرطوب هستند باعث ایجاد عفونت می شوند. به همین دلیل است که این عفونت معمولا در پوست اطراف کشاله ران، ران داخلی و باسن ایجاد می شود.

این عفونت در مردان و نوجوانان شایع است. این عفونت باعث ایجاد خارش و سوزش می شود. مناطق آسیب دیده قرمز و پوسته پوسته می شوند. اگرچه این عفونت می تواند ناراحت کننده باشد، اما معمولا ملایم است. درمان آن به سرعت علائم را به حداقل می رساند و از بروز عفونت جلوگیری می کند. اکثر مردم با استفاده از داروهای ضد قارچی موضعی و تمیز و خشک نگه داشتن منطقه عفونت را درمان می کنند. در این مقاله اطلاعات کامل درباره قارچ پوستی کشاله ران می خوانید:

علائم قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

چه چیزی باعث قارچ پوستی کشاله ران می شود؟

درمان قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

چگونه می توان از قارچ پوستی کشاله ران اجتناب کرد؟


علائم قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

نشانه های شایع در منطقه آسیب دیده عبارتند از:

  •  قرمزی
  •  خارش مداوم
  • احساس سوزش
  •  پوسته پوسته شدن، پوست لایه برداری یا ترک خوردن پوست
  •  جوش که با ورزش یا فعالیت بدتر می شود
  •  تغییرات در رنگ پوست
  •  بثورات که بهبود نمی یابد و یا با کرم هیدروکورتیزون (ضد خارش) بدتر می شود و یا گسترش می یابد

این عفونت معمولا برروی کشاله ران و ران تاثیر می گذارد. ممکن است به شکم و باسن گسترش یابد، اما کیسه بیضه معمولا تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

چه چیزی باعث قارچ پوستی کشاله ران می شود؟

علت قارچ پوستی کشاله ران

قارچ پوستی کشاله ران توسط یک گروه از قارچ های درماتوفیت ها ایجاد می شود. این قارچ ها به طور طبیعی بر روی پوست شما زندگی می کنند و به طور معمول مشکلاتی ایجاد نمی کنند. با این حال، زمانی که لباس خیس یا عرق داشته باشید، قرار گرفتن در معرض رطوبت طولانی می تواند باعث ایجاد این قارچ ها شود.

هنگامی که رشد بیش از حد درماتوفیت ها در ناحیه کشاله ران ایجاد می شود، عفونت قارچ پوستی کشاله ران ایجاد می شود. قارچی که باعث قارچ پوستی کشاله ران می شود، بسیار مسری است. ممکن است عفونت قارچی را از طریق تماس نزدیک با فرد آلوده یا از طریق تماس با لباس های شسته شده از یک فرد آلوده دریافت کنید.

این قارچ می تواند در هر کسی ایجاد شود. افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر در معرض این قارچ قرار می گیرند زیرا قارچ در چروک پوست و منطقه مرطوب رشد می کند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، مهم است که روزانه با آب و صابون ناحیه کشاله ران شستشو داده شود.

تشخیص قارچ پوستی کشاله ران چگونه است؟

پزشک با انجام معاینه فیزیکی و بازرسی ناحیه آسیب دیده پوست، این عفونت را تشخیص می دهد. در بعضی موارد، پزشک ممکن است از ضایعات پوستی سلول های پوست این منطقه برای کمک به تشخیص بیماری استفاده کند. این امر همچنین ممکن است مانع اختلالات پوستی دیگر مانند پسوریازیس شود.

درمان قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

در بیشتر موارد، درمان  قارچ پوستی کشاله ران را می توان در خانه به طور موثرانجام میشود. برای خلاص شدن از عفونت، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

درمان قارچ پوستی کشاله ران

  1.  کرم ضد قارچ، ضدعفونی کننده، پودر یا اسپری را به ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
  2.  منطقه آسیب دیده را کاملا با صابون و آب گرم شستشو دهید.
  3.  پس از حمام کردن و ورزش، منطقه آسیب دیده را کاملا خشک کنید.
  4.  هر روز لباس زیر خود را عوض کنید.
  5.  لباس پنبه ای گشاد بپوشید.
  6.  هر گونه عفونت های قارچی را درمان کنید.

اگر علائم شما بعد از دو هفته درمان خانگی بهبود نیافته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است عفونت ثانویه ای ایجاد شده باشد که نیاز به درمان سریع داشته باشد. اگر دچار قارچ پوستی کشاله ران شده باشید، اما داروهای بدون نسخه و داروهای خانگی آن را درمان نکردند باید به دکتر مراجعه کنید تا داروهای قوی تر تجویز کند. داروهای احتمالی عبارتند از:

 ۷- داروهای موضعی

  •  اکانازول (اکوزا)
  •  اکسینازول (اکسستیست)

۸- داروهای خوراکی

  •  اتراکونازول (Sporanox)
  •  فلوکونازول (Diflucan)

داروهای ضد قارچی خوراکی ممکن است عوارض جانبی ناخوشایند مانند عفونت معده و سردرد ایجاد کند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید.

چگونه می توان از قارچ پوستی کشاله ران اجتناب کرد؟

بهداشت فردی بهترین دفاع در برابر این عفونت است. شستن دست ها می تواند خطر انتقال این عفونت به دیگران را کاهش دهد. همچنین مهم است که پوست شما تمیز و خشک شود، به ویژه در ناحیه اطراف کشاله ران. منطقه را به طور منظم با صابون بشویید و منطقه را به طور کامل پس از حمام خشک کنید. از پودر بچه در اطراف کشاله ران استفاده کنید. پودر بچه می تواند برای جلوگیری از رطوبت بیش از حد مفید باشد.

از پوشیدن لباسهای تنگ اجتناب کنید، زیرا ممکن است خطر ابتلا به این عفونت را افزایش دهد. لباس های تنگ می تواند پوست شما را مالش دهد یا خراشیده کند، که باعث می شود شما بیشتر حساس باشید.  همچنین در هوای گرم از لباس های گشاده استفاده کنید. لباس های گشاد مانع از عرق کردن و ایجاد محیط گرم و مرطوب برای رشد قارچ می شوند. هر بار بعد از تمرین یا ورزش لباس های خود را بشویید.

پای ورزشکار عفونت دیگری است که می تواند توسط قارچ هایی ایجاد شود که باعث قارچ پوستی کشاله ران می شود. اگر دچار پای ورزشکار شدید به سرعت آن را درمان کنید. می توانید از گسترش این عفونت به ناحیه کشاله ران اجتناب کنید و از حوله یکسان برای پا و کشاله ران استفاده نکنید.

www.healthline.com

hotnewsزندگی, سلامت5 سال پیش • dahio.com • 66,041



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها