بعضی از خانواده ها پسر دوست دارند، بعضی دختر. حتی در برخی مواقع مادر یک جنسیت را ترجیح می دهد در حالی که پدر جنسیت دیگری را دوست دارد. با این حال مهم ترین چیز سلامت نوزاد است و بس. بعضی از خانواده ها چند فرزند پسر دارند و در آرزوی دختر دار شدن هستند. بعضی هم چند فرزند دختر دارند و به امید اینکه خدا پسری به آنها عطا کند، اقدام به بارداری می کنند. در اینجا می توانید با کارهایی که باید پیش اقدام به بارداری برای پسر دار شدن انجام دهید، آشنا شوید. 

جالب است بدانبد در تعیین جنسیت فرزند تنها مادر مؤثر نیست بلکه پدر نیز نقش قابل توجهی در این زمینه ایفا می کند.  قوی بودن نطفه مرد و همچنین تعداد اسپرم در پسر دار شدن بسیار حایز اهمیت هستند. بنابراین اگر به شدت تمایل به داشتن یک فرزند  پسر دارید قبل از بارداری یک آزمایش اسپرم انجام دهید. استعمال دخانیات، کمبود ویتامین C، وهمچنین کمبود اسید فولیک نطفه را ضعیف می کند.

 لازم است بدانبد که محیط قلیایی واژن مادر در حین لقاح نقش تعیین  کننده ای در پسر شدن نوزاد ایفا می کند.

پدر و مادر برای پسرزایی باید چه کارهایی انجام دهند؟

۱- خانم ها از ۳-۲ ماه  قبل از بارداری (۲ پریود قبل از تاریخ پیش بینی حاملگی) باید مصرف غذاهای با پتاسیم و سدیم بالا را افزایش دهند. به عنوان مثال باید موز، خرما، طالبی، پرتقال، چغندر، هلو، گوجه فرنگی، هویج، کشمش و بطور کلی میوه ها و سبزیجات (غیر از سبزیجات رژیم دختر زایی) را بیشتر مصرف کنید. همچنین باید مصرف حبوبات، هل، زغفران، دانه های روغنی، کره، گوشت قرمز، سیب زمینی پخته، برنج و تخم مرغ وغذاهای نمکی را افزایش دهید. در غذاهای دریایی، جگر گوساله و کنسروها میزان نمک بیشتر از بقیه غذاهاست.

به منظور پسر دار شدن، خانم ها باید مصرف غذاهایی که در مربوط به رژیم دخترزایی است را به حداقل کاهش دهند. این رژیم ها نباید بیشتر از ۶ ماه طول بکشد. اگر خانمی سابقه بیماری های کلیوی، فشارخون، و … داشته باشد، باید پیش از اقدام به رژیم های دختر/ پسرزایی با متخصص تغذیه مشورت کند.

۲- مصرف روزانه یک قرص فولیک اسید و ویتامین C توسط آقایان و ترک سیگار (در صورت اعتیاد به سیگار) از ۳ ماه قبل از بارداری لازم است.

۳- برای پسر دار شدن محیط واژن در حین لقاح باید قلیائی باشد. بنابراین  نزدیکی باید در روز تخمک گذاری انجام شود. دخول باید عمیق باشد و خانم به ارگاسم برسد. همچنین بهتر است خانم ها پیش از لقاح، از محلول جوش شیرین رقیق شده با آب برای شستشوی ناحیه مهبل خود استفاده کنند .

بطور کلی مادرانی که قبل از بارداری صبحانه مفصل تر و غنی از غلات استفاده می کنند و رژیم پر کالری دارند، احتمال پسر بودن نوزادشان بیشتر است.

چگونه می توان به طور طبیعی پسر باردار شد؟

در ادامه نکاتی برای افزایش احتمال بارداری پسر ذکر شده است:

۱٫    آگاهی از موقعیت های جنسی:

 برخی از موقعیت های جنسی باعث می شوند نفوذ عمیق تر باشد و اسپرم در انتهای واژن وارد شود. روش Shettles ادعا می کند که برای افزایش احتمال بارداری پسر، باید موقعیت هایی را با نفوذ عمیق تر امتحان کنید.

 نفوذ عمیق شانس بارداری پسر را افزایش می دهد. در نفوذ عمیق، اسپرم پسر باید فاصله کمتری برای رسیدن به تخمک طی کند. از آنجایی که کروموزوم Y ضعیف است و طول عمر کوتاه تری دارد، نفوذ عمیق اطمینان باعث می شود کروموزوم Y قبل از اینکه از بین برود، به راحتی به تخمک برسد(بهترین پوزیشن برای باردار شدن)

 برخی از موقعیت های جنسی مناسب برای افزایش شانس پسر داشتن حالت سگی، ایستاده و آغوش است.

۲٫    زمان تخمک گذاری را بدانید:

 با دانستن مرحله دقیق تخمک گذاری، بارداری پسر راحت می شود. و همانطور که در حال تلاش برای پسردار شدن هستید، توصیه می شود در طول زمان تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.  بهتر است ۲۴ ساعت قبل از تخمک گذاری، مقاربت داشته باشید. مخاط دهانه رحم در طی دوره تخمک گذاری لغزنده و کمتر اسیدی است. در نتیجه، به راحتی با اسپرم مرد برخورد می کند و بارور می شود (تعیین زمان تخمک گذاری بعد از پریود)

 یکی از موثرترین روش ها برای تعیین زمان کامل تخمک گذاری، استفاده از کیت تخمک گذاری است.

۳- داشتن ارگاسم:

• ارگاسم یکی دیگر از نکات حیاتی است که به ایجاد محیط قلیایی کمک می کند و پسردار شدن نیز کمک می کند.

۴- بهبود سطح قلیایی رحم:

 کروموزوم Y پسر در شرایط محیطی واژینال سخت تر زنده می ماند. از این رو، با افزایش میزان قلیاییت واژن ، می توانید شانس پسردار شدن را افزایش دهید. می توانید سطح قلیایی را با تغییر رژیم غذایی و مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای سدیم و پتاسیم بهبود ببخشید. همچنین باید با استفاده از نوارهای تست، سطح PH خود را منظم نگه دارید.

۵٫ مرد را مجبور کنید بوکسور بپوشد:

 ممکن است شنیده باشد لباس زیر مرد به شدت بر سرعت تولید اسپرم تاثیر می گذارد.  اگر همسر شما لباس های تنگ بپوشد، میزان تولید اسپرم کاهش می یابد و روند بارداری را مختل می کند.  همسر خود را مجبور کنید لباس های گشاد و راحت بپوشید.

۶٫ تمرکز بر رژیم غذایی مناسب:

 باید بر روی رژیم غذایی روزانه خود تمرکز کنید و سعی کنید سطح اسیدی بدن خود را کاهش دهید. اگر میزان اسیدیته بیش از حد بالا باشد، اسپرم پسر نمیتواند برای مدت زمان طولانی زنده بماند.

  • برای تولد پسر، باید از خوردن غذاهای تند اجتناب کنید.
  • از خوردن غذاهای لبنی مثل پنیر، شیر و ماست اجتناب کنید.
  •  سعی کنید غذاهای حاوی درصد بالایی از پتاسیم بخورید. فهرست مواد غذایی شامل سیب زمینی، موز، اسفناج و کلم بروکلی است.

 محققان نتیجه گرفتند مصرف مکمل های گل پامچال باعث افزایش شانس بارداری پسر می شود (برای پسردار شدن مرد چه بخورد؟).

۷٫ کمک به مرد برای افزایش تعداد اسپرم:

 روش Shettles بیان می کند که مرد باید اقدامات لازم را برای افزایش تعداد اسپرم و افزایش احتمال بارداری پسر انجام دهد.

  •  همسر شما باید عادت مصرف الکل و سیگار کشیدن را محدود کند. این عادت ها میزان تولید اسپرم را به شدت کاهش می دهد.
  •  همسر شما نباید مواد مخدر مانند ماری جوانا مصرف کند. کوکائین یا سایر مواد مخدر نیز باعث کاهش تعداد اسپرم و احتمال بارداری می شود.
  •  همسر شما نباید داروهای خاصی مانند داروهای شیمی درمانی مصرف کند. این داروها می تواند او را به طور مداوم نابارور کند.

۸٫ نوشیدن قهوه (فقط برای مردان):

 همسر خود را تشویق کنید مقدار بیشتری قهوه بنوشید چون باعث افزایش احتمال بارداری پسر می شود. قهوه “انرژی” اضافی به اسپرم Y می دهد و می تواند به راحتی به تخمک برسد. علاوه بر این، اسپرم Y سریعتر شنا می کند و کمتر با ترشحات اسیدی دهانه رحم مواجه می شود.

این نکات را از تخمک گذاری می دانستید؟

ارتباط بین تخمک گذاری و تعیین جنسیت فرزند

۳ عامل تعیین کننده جنسیت نوزاد پیش از بارداری

منبع

شاید دیگر مطالب راهم دوست داشته باشید

نوشته ۸ راز پسر دار شدن اولین بار در آموزش ، سلامت، مطالب سینما و فناوری. پدیدار شد.

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 436

برچسب‌ها

, , , , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها