به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عباس شرفی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خرم آباد در این رابطه گفت: در ایام سیل با کمک گرفتن از همه امکانات سازمان راهداری در سطح کشور حدود ۳۰ میلیارد پل خریداری و به مناطق سیل زده منتقل نمودیم.

وی افزود:بمنظور پیشگیری از بحران هایی در سالهای آتی ،سازمان راهداری کشور قراردادی با ماشین سازی اراک منعقد کرده تا پل های دیگر را احداث و در صورت بروز بحرانی در مناطقی از کشور آماده امدادرسانی و نصب باشند.

شرفی با اشاره وضعیت اعتبارات سیل گفت: تا بحال از هیچکدام از دستگاههای متولی، اعتباری به ما اختصاص داده نشده و هر هزینه ای در راستای خدمات رسانی به مردم صرف شده از منابع داخلی است و همچنان منتظر ترزیق اعتبارات بمنظور تکمیل و بازسازی مناطق تخریبی استان هستیم.

راههای ۸۷۰ روستا مسدود شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه در سیل فروردین بیشترین خسارت به زیرساخت های راه و ابنیه استان وارد شد اظهار کرد: ۶۰۰ کیلومتر از راههای استان اعم از راههای فرعی،اصلی ،روستایی و شهری  تخریب شدند راههای ۸۷۰ روستای استان مسدود شدند و در خیلی از جاده های استان با رانش زمین مواجه شدیم .

شرفی در ادامه می افزاید: با تلاش شبانه روزی پرسنل راهداری لرستان و با کمک گرفتن از امکانات ۱۹ استان خوشبختانه توانستیم بخش زیادی از راههای مسدودی استان را بازگشایی نماییم اکثر پل های تخریبی و جاده های دسترسی مردم در حالی بازسازی و در اختیار مردم قرار گرفت که در شرایط عادی شاید ۶ ماه زمان نیاز داشت.

وی تصریح کرد: ۱۰ پل بزرگ به مناطق سیل زده انتقال داده شده و ۱۰ پل بزرگ دیگر سامان دهی و استحاکام بخشی شد .

مدیرکل راهداری استان در ادامه بیان نمود: بعلت رانش زمین در سطح استان از ۴۰۰ هزار متر مکعب تا ۱.۵ میلیون متر مکعب جابجایی خاک داشتیم .

مهندس عباس شرفی با تقدیر از همکاری پیمانکاران حوزه راهداری افزود: در این ایام پیمانکاران بخش خصوصی علی رغم اینکه هیچگونه نقدینگی به آنها ترزیق نشد اما پا به پای پرسنل و مردم و بطور شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم در تلاش بودند که جا دارد از آنان تشکر نماییم.

۱۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها

وی در خصوص میزان خسارات وارده به زیرساختهای راه استان گفت: ۱۱۳۰ میلیارد تومان به زیرساختهای نگهداری راههای استان خسارت وارد شده که خوشبختانه با پیگیریهایی که از طریق استان  و مسئولان کشور شده این میزان خسارت منعکس شده و طبق اطلاعات تکمیلی که کسب کردیم خوشبختانه ۹۵۰ میلیارد تومان آن در حال تصویب است که امیدواریم این مبلغ بسرعت به استان ابلاغ شود تا مراحل طراحی و مشاور و اجرای اصولی و پایدار بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل بسرعت انجام گیرد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 62



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها