بعضی روزها کنار همه پارک ها حتما یک نفررا می بینید که با تلاش فراوان مشغول کباب کردن بلال های چیده شده روی منقل است و یک عده هم مشتاق، منتظر این هستند که بلال های شان آماده شود. بعضی ها هم بلال را کبابی دوست ندارند و ترجیح می دهند آن را آب پز کنند و همراه با کره و کمی آبلیمو بخورند. عده ای هم بلال را کنسروی و دان شده آن هم فقط داخل سالاد دوست دارند.

اینها تنها موارد استفاده از دانه ذرت نیست و از ذرت می شود در غذاهای متنوع دیگری هم استفاده کرد. حتما غذاهای این مطلب را بپزید ودر منوی غذاهایتان تنوع ایجاد کنید؛درهمه این غذاها از دانه ذرت استفاده شده است. دانه های ذرت را خودتان از بلال جدا کنید و بپزید تاهم غذا خوشمزه تر شود هم خاصیت بیشتری داشته باشد.در ادامه طرز تهیه این غذاها که برای شما ارائه شده  را بخوانید:

خورش مرغ با ذرت

مواد لازم برای ۴ نفر

۱ کیلو مرغ تکه شده
۳ عدد پیاز نگینی خردشده
۲ ق س کره نرم شده
۳۰۰ گرم ذرت پخته
۴-۳ پیمانه آب مرغ
۱ عدد فلفل دلمه‌ای سبز نگینی خردشده
۲ ق س رب گوجه‌فرنگی
۴ /۱ پیمانه جعفری ریز شده
۱ ق س سس تند
۲ ق س روغن
به میزان لازم نمک و فلفل پاپریکا

طرز تهیه خورش مرغ با ذرت:

۱٫ ابتدا تکه‌های مرغ را با نمک و فلفل پاپریکا طعم دار کنید. روغن و کره را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. حالا تکه‌های مرغ را اضافه کرده و دو طرف آنها را خوب سرخ کنید، سپس مرغ‌های سرخ‌شده را از قابلمه درآورده و در یک ظرف مناسب بریزید.

۲٫ حرارت را کم کنید. پیاز را داخل قابلمه بریزید و آن را کمی تفت دهید، سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و آن را هم کمی تفت دهید تا نرم شود. در این زمان رب را اضافه کنید و حدود ۲-۱ دقیقه آن را تفت دهید.

۳٫ حالا سس تند را همراه با آب مرغ، ذرت، مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا آب بجوشد، سپس تکه‌های مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا خورش جا بیفتد و آب آن غلیظ شود.

۴٫ در انتها جعفری را اضافه کرده، صبر کنید تا با مواد جوش بخورد. بعد از آنکه خورش آماده شد، آن را در ظرف موردنظرتان بریزید. این خورش را می‌توانید همراه با برنج یا نان سرو کنید.

از کنسرو ذرت هم می‌توانید استفاده کنید.

اسلایس سیب‌زمینی و ذرت

مواد لازم برای ۲ -۴ نفر
۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ آبپز شده
۳ عدد تخم‌مرغ
۱ پیمانه دانه ذرت پخته
۲ عدد گوجه‌فرنگی نگینی خردشده
۵ عدد پیازچه
۶ ق س پنیر پیتزای رنده شده
به میزان لازم کنجد
۱ حبه سیر رنده شده
به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه
۲ ق م بیکینگ‌پودر

 

طرز تهیه اسلایس سیب‌زمینی و ذرت:

۱٫ ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیریو و در یک ظرف مناسب ریز رنده کنید، سپس سیر رنده شده و تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و خوب بزنید. بیکینگ‌پودر، نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کرده و مواد را خوب باهم مخلوط‌کنید.

۲٫ کف یک ظرف پیرکس را روغن ریخته، خوب چرب کنید و نیمی از مواد را داخل آن بریزید. حالا گوجه‌فرنگی‌های نگینی شده را همراه پیازچه خردشده، ذرت و پنیر پیتزا باهم مخلوط کرده و روی سیب‌زمینی‌ها بریزید، سپس باقی مواد را روی مواد میانی ریخته و روی آن را با کف قاشق مرطوب صاف کنید. روی مواد کمی کنجد بپاشید.

۳٫ ظرف را در فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارید. بعدازاینکه مواد پخت، چند دقیقه گریل (شعله بالا) را روشن کنید تا روی موادبرشته شود. دقت کنید که نسوزد.

۴٫ حالا ظرف را از فر درآورید. بعد از سرد شدن، مواد را به‌صورت مربع یا مستطیل برش بزنید، سپس آن را سرو کنید.

این غذا با سس قرمز و ترشی و سبزی‌خوردن سرو می‌شود.

خمیر پیروک

مواد لازم برای ۲ -۴نفر

۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۲ /۱ پیمانه ذرت خام
۲ ق س پیاز داغ
۴ ق س فلفل دلمه خرد شده
به میزان لازم نمک و فلفل
۱ ق س رب گوجه فرنگی

مواد لازم برای خمیر پیروک

۱ عدد تخم‌مرغ
۶۰ گرم کره
۳ ق س ماست
۱ ق س خامه
به میزان لازم آرد
۱ عدد زرده تخم‌مرغ

 

دستور تهیه خمیر پیروک  ذرت:

ابتدا کره و تخم مرغ را با همزن برقی خوب بزنید، سپس ماست و خامه را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. حال همزن را خاموش کنید، سپس آرد را تا جایی به مواد اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. خمیر را ۳ قسمت کرده و کنار بگذارید.

۱٫ در یک تابه روغن بریزید و پیاز را داخل آن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. گوشت را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. در این زمان ذرت، فلفل دلمه‌ای و رب را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل هم بریزید. مواد را با هم تفت دهید. کمی آب به مواد اضافه کرده و صبر کنید تا مواد بپزند. بعد از اینکه مواد آماده شد، تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

۲٫ دو قسمت از خمیر را با هم مخلوط کنید، سپس آن را داخل ظرف پیروک با ابعاد ۲۰ × ۳۰ کاملاً باز کنید، طوری که کف و دیواره‌های ظرف را بپوشاند. حالا مواد داخل تابه را روی خمیر بریزید و به‌طور یکنواخت پهن کنید.

۳٫ یک قسمت باقیمانده خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده با وردنه کاملاً باز کنید، خمیر را به‌صورت نوارهای باریک برش دهید و آنها را با دقت روی مواد بگذارید، طوری که نوارها به‌صورت چهارخانه روی‌هم قرار گیرند. روی نوارها زرده تخم‌مرغ بمالید.

۴٫ ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر که قبلاً با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده‌اید قرار دهید تا پیروک آماده شود.

کوکوی ذرت با گوشت و سیب زمینی

مواد لازم برای ۲ نفر

۱ عدد کنسرو ذرت
۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ رنده شده
۲ ق س پیازداغ
۱ ق س رب گوجه‌فرنگی
به میزان لازم روغن
به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه
۴ عدد تخم‌مرغ

طرز تهیه کوکوی ذرت با گوشت و سیب زمینی:

۱٫ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس گوشت را همراه با پیازداغ داخل آن بریزید و تفت دهید. حالا رب و زردچوبه را بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. بعد از ۷-۵ دقیقه که مواد با هم تفت داده شد، تابه را از روی حرارت بردارید.

۲٫ در یک کاسه سیب‌زمینی‌های رنده شده را با ذرت، تخم‌مرغ‌ها، نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.

۳٫ در یک تابه گود مقداری روغن بریزید. حالا نصف مخلوط سیب‌زمینی را داخل آن بریزید و خوب پخش کنید، سپس مواد گوشتی را روی لایه اول کاملاً پهن کنید. در انتها بقیه مخلوط سیب‌زمینی را بریزید و پخش کنید.

۴٫ تابه را روی حرارت قرار دهید، در آن را بگذارید و صبر کنید تا کوکو خودش را بگیرد، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

۵٫ وقتی کوکو آماده شد، آن را از تابه درآورید، در ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.

پلوی یونانی

مواد لازم برای ۴-۶ نفر

۴ پیمانه برنج
۱ پیمانه نخود سبز بخارپز شده
۱ پیمانه ذرت پخته
۱ پیمانه قارچ
۱ عدد پیاز خرد شده
۱ عدد سینه مرغ پخته و ریش‌ریش شده
به میزان لازم زعفران محلول در آب
به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه
۱ عدد فلفل دلمه‌ای سبز
۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
به میزان لازم روغن

طرز تهیه پلوی یونانی:

۱٫ ابتدا برنج را به مدت ۲-۱ ساعت خیس کنید. فلفل‌ها را بعد از شست‌وشو خرد کنید. قارچ را هم بعدازآنکه شستید، خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس قارچ را داخل آن تفت دهید.

۲٫ حالا پیاز را داخل تابه در روغن تفت دهید. بعدازآنکه پیاز نرم و طلایی شد، فلفل‌های خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید. حالا نخود فرنگی، مرغ، قارچ، ذرت و به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه را بریزید و مواد را با هم تفت دهید.

۳٫ در یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، برنج را داخل آن بریزید تا آماده آبکشی شود، سپس آن را آبکش کنید.

۴٫ ته دیگ مورد نظرتان را همراه با مقداری روغن داخل قابلمه قرار دهید. حالا برنج و مواد را لابه‌لای هم بریزید. روی برنج زعفران دم کرده بریزید و سپس آن را به مدت ۴۵ دقیقه دم کنید.

اگر می‌خواهید قارچ‌ها سیاه نشوند، مقداری آب‌لیمو هنگام سرخ شدن به آن اضافه کنید.

الکوثر

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 167



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها