به گزارش بخش فناوری سایت ،مایکروسافت در مراسم رونمایی از سرفیس‌های جدید که چند روز پیش برگزار شد، از آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ هم رونمایی کرد. مایکروسافت علاوه بر ارائه آپدیت‌های کوچک، همواره آپدیت‌های همه‌جانبه‌ای را هم ارائه می‌دهد که قابلیت‌های متنوعی را برای این سیستم‌عامل به ارمغان می‌آورند. آپدیت اکتبر هم از این قاعده مستثنا نیست و در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی نگاهی می‌اندازیم.

سینک کردن گوشی با ویندوز ۱۰

سینک

مهم‌ترین قابلیت جدید این آپدیت، بهره‌گیری از اپلیکیشن Your Phone است که می‌توانید آن را در منوی استارت مشاهده کنید. کارکرد این اپلیکیشن تقریباً مشابه اپلیکیشن قدیمی Your Phone Companion است؛ این یعنی با استفاده از این اپلیکیشن، ارتباط بین گوشی هوشمند و سیستم مبتنی بر ویندوز به کار ساده‌تری بدل می‌شود.

در حال حاضر، این اپلیکیشن در آیفون از قابلیت چندانی بهره نمی‌برد و با استفاده از آن تنها می‌توانید لینک‌های وب را به سیستم خود منتقل کنید، اما در پلتفرم اندروید می‌توانید از قابلیت‌های گسترده‌تری بهره ببرید. به‌عنوان مثال می‌توانید به‌سرعت پیام‌های مختلف را به ویندوز ۱۰ منتقل کنید و همچنین سینک تصاویر بین گوشی و سیستم هم امکان‌پذیر است.

برای بهره‌گیری از این مشخصه، بعد از باز کردن آن در سیستم، بر گزینه Get Started کلیک کنید. در ضمن برای این کار باید اپلیکیشن مربوط به آن را در گوشی خود نصب کنید. مایکروسافت می‌گوید این اپلیکیشن به‌زودی قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد که از بین آن‌ها می‌توانیم به قابلیت میرور کردن صفحه‌نمایش (حداقل در نسخه‌ی اندروید) اشاره کنیم.

تم تاریک در File Explorer

تاریک

اخیراً تم تاریک دوباره در مرکز توجه قرار گرفته و مایکروسافت هم برای اینکه از قافله عقب نیفتد، این قابلیت را در آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ قرار داده است. با فعال کردن این مشخصه، ظاهر File Explorer تیره می‌شود. اگر خواهان بهره‌گیری از این مشخصه هستید، باید در بخش تنظیمات ویندوز، بر گزینه‌ی Personalization و سپس Colors کلیک کنید.

ثبت اسکرین‌شات‌های بهتر

اسکرین

ابزارهای مربوط به اسکرین‌شات در موارد مختلف مؤثر واقع می‌شوند و حالا در آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰، با فشردن کلیدهای Windows+Shift+S می‌توانید از ابزار Snip & Sketch استفاده کنید و از یک بخش خاص یا تمام صفحه اسکرین‌شات تهیه کنید.

اسکرین‌شات به‌صورت خودکار در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود اما با باز کردن برنامه Snip & Sketch از منوی استارت، می‌توانید تغییراتی را بر آن اعمال کنید. در ضمن ابزار قدیمی Snipping Tool هم همچنان در این نسخه وجود دارد و می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

پیشنهاد ما:  چگونه سرعت گوشی اندروید را بالا ببریم؟

ذخیره تاریخچه کلیپ‌بورد

کلیبورد

در این آپدیت جدید، کلیپ‌بورد جدیدی قرار دارد که مبتنی بر فضای ابری است و با بهره‌گیری از اکانت مایکروسافت می‌توان از طریق گجت‌های مختلف به آن دسترسی پیدا کرد. در ضمن این کلیپ‌بورد می‌تواند موارد مختلفی را هم ذخیره کند. برای فعال کردن این مشخصه، از بخش Setting، ابتدا System و سپس Clipboard را انتخاب کنید و مشخصه‌ی history and syncing را On کنید. راحت‌ترین راه برای اجرای رابط کاربری کلیپ‌بورد، فشردن کلیدهای Win+V است.

هوشمندتر شدن جست‌وجو

هوشمند

با کلیک بر ناحیه‌ی جست‌وجو در نوار ابزار، می‌توانید ببینید که رابط کاربری این بخش متحول شده است. در این نسخه‌ی جدید، می‌توانید از بین بخش‌های تنظیمات، اپلیکیشن‌ها و حتی وب، موارد مختلفی را جست‌وجو کنید و علاوه بر این، پیشنهادهای مختلفی هم برای بهره‌گیری از دستیار دیجیتالی کورتانا وجود دارد.

آسان‌تر شدن آپدیت ویندوز ۱۰

اپدیت

ویندوز ۱۰ با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی حالا می‌تواند مواقعی که سیستم مشغول فعالیت نیست را حدس بزند تا در چنین مواقعی جدیدترین آپدیت‌ها را دریافت و نصب کند و در موقعیت مناسبی هم سیستم را ریبوت می‌کند. عمده‌ی فرایند نصب مربوط به آپدیت‌های جدید هم در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد و دیگر مانند گذشته این فرایند تأثیر زیادی در عملکرد سیستم ندارد.

بهره‌گیری از ایموجی‌های بیشتر

ایموجی

در آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰، تعداد ایموجی‌ها هم بیشتر از گذشته شده و اگر اهل بهره‌گیری از ایموجی‌ها هستید، می‌توانید در بخش‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. برای مشاهده‌ی ایموجی‌ها، کافی است کلیدهای Win و. (نقطه) را فشار دهید.

تغییر تم صفحه در مرورگر مایکروسافت اج

تم

زمانی که مایکروسافت اج در حالت مطالعه قرار دارد، می‌توانید ظاهر آن را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید. برای تغییر رنگ پس‌زمینه، بر گزینه Learning tools کلیک کنید تا رنگ‌های مختلفی به نمایش دربیاید. علاوه بر این، وقتی که مرورگر در حالت مطالعه قرار دارد، با دابل کلیک بر لغت‌های مختلف، می‌توانید معنی آن را به‌صورت پاپ‌آپ مشاهده کنید. از دیگر تغییرات این مرورگر می‌توانیم به تغییر ظاهر منوهای مختلف، امکان شخصی‌سازی نوارهای ابزار و ساده‌تر شدن مدیریت فایل‌های PDF اشاره کنیم.

پیشنهاد ما:  ۳۱ فیلمی که در سال ۲۰۱۸ نباید از دست بدهید

کنترل صدا با Game Bar

صدا

اگر برای ذخیره ویدیو بازی‌ها در ویندوز ۱۰ از Game Bar استفاده می‌کنید، باید بگوییم که در آپدیت اکتبر، قابلیت‌های این بخش از ویندوز بیشتر از گذشته است. مشخصاً، حالا می‌توانید در حین انجام بازی و بدون نیاز به ترک آن، کانال‌های صداهای مختلف را تنظیم کنید.

علاوه بر این، رابط کاربری Game Bar هم ساده‌تر از گذشته شده است. مایکروسافت می‌گوید در پشت صحنه هم تغییرات زیادی را اعمال کرده تا Game Bar تجربه‌ی گیمینگ کاربران را بهبود ببخشد./Gizmodo

نوشته ۹ قابلیت جدید آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ اولین بار در / مهم. پدیدار شد.

مشاهده لینک ۹ قابلیت جدید آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰

hotnewsتکنولوژی5 سال پیش • dahio.com • 230



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها