طرز تهیه آبگوشت استخوان

شما می توانید آبگوشت استخوان را به تنهایی درست کنید، اما مطالعات نشان می دهد که ترکیب محصولات حیوانی و سبزیجات اثرات هم افزایی دارد و درست کردن آن در ترکیب با هم مفیدتر از هر دو به تنهایی است.

کارشناسان می گویند برای تهیه یک عصاره استخوان باکیفیت، استفاده از قسمت هایی از بدن حیوان مانند گردن و پای مرغ که معمولاً در بخش گوشت فروشگاه مواد غذایی شما یافت نمی شود، مهم است. نکته قابل توجه دیگر اینکه شما باید محصولات حیوانی را خریداری کنید که می دانید از طریق چراگاه تغذیه می شوند و فاقد آنتی بیوتیک و هورمون هستند تا در واقع تمام مزایای آبگوشت استخوان را از آن کسب کنید.

دستورالعمل تهیه:

  • استخوان ها را درون قابلمه قرار داده و روی آنها را با آب بپوشانید.
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را قبل از پختن به آب اضافه کنید. این کار به بیرون کشیدن مواد مغذی مهم از استخوان ها کمک می کند.
  • قابلمه را با آب پر کنید.
  • حرارت را در ابتدا کمی زیاد کنید تا آب به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید تا حداقل شش ساعت بجوشد.
  • کف های ایجاد شده بر روی آب را بردارید.
  • استخوان های مرغ می توانند تا 24 ساعت و استخوان های گوشت گاو می توانند به مدت 48 ساعت بپزند. به منظور استخراج کامل مواد مغذی داخل و اطراف استخوان، زمان پخت تدریجی لازم است.
  • برای دریافت ارزش غذایی بیشتر می توانید سبزیجاتی مانند پیاز، سیر، هویج و کرفس را اضافه کنید.

بعد از پخت، در حالی که اجازه می دهید عصاره استخوان خنک شود، یک لایه چربی روی آن ایجاد می شود. این لایه از عصاره زیرین محافظت می کند. این لایه را فقط هنگامی که می خواهید آبگوشت را استفاده کنید، دور بیندازید.


ارزش غذایی آبگوشت استخوان

عصاره آبگوشت استخوان را می توان “مولتی ویتامین طبیعت” نامید. حتما می پرسید چطور؟ آبگوشت استخوان دارای موارد زیر است:

  • بیش از 19 اسید آمینه ضروری و اسیدهای آمینه غیر ضروری (اجزای سازنده پروتئین)
  • کلاژن / ژلاتین، که به تشکیل بافت پیوندی کمک می کند
  • مواد مغذی که عملکردهای گوارشی، ایمنی و سلامت مغز را پشتیبانی می کنند.

عصاره استخوان به معنای واقعی کلمه برای هر قسمت از بدن شما، از روده گرفته تا مغز، ماهیچه ها و رباط های شما مفید است.

آبگوشت استخوان کالری کمی دارد، با این حال در مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی دیگر که بسیاری از مردم فاقد آن هستند، بسیار بالا است.

در قسمت زیر شش مورد از ترکیبات اصلی موجود در آبگوشت استخوان آورده شده است که به شما کمک می کند تا از تمام این مزایای خارق العاده بهره مند شوید:

  • گلیکوزامینوگلیکان (GAGs)

گلیکوزامینوگلیکان ها نقش اصلی در حفظ و حمایت از کلاژن و الاستین دارند که فضاهای بین استخوان ها و فیبرهای مختلف را اشغال می کنند. تحقیقات نشان می دهد که GAG برای سلامتی دستگاه گوارش نیز مفید هستند چرا که به بازیابی پوشش روده کمک می کند. به همین دلیل است که کمبود این مواد مغذی با مشکلات گوارشی مرتبط است.

چندین گلیکوزامینوگلیکان مهم که در آبگوشت استخوان یافت می شود، عبارتند از: گلوکوزامین، اسید هیالورونیک و سولفات کندرویتین.

  • گلوکزامین

دو نوع اصلی گلوکوزامین وجود دارد: هیدروکلراید و سولفات. هر دو به حفظ یکپارچگی غضروف، که ماده لاستیک مانند درون مفاصل است و مانند یک بالشتک طبیعی عمل می کند، کمک می کنند.

مطالعات نشان می دهد که با افزایش سن، گلوکوزامین می تواند تخلیه شود، بنابراین در این شرایط مکمل ها اغلب برای حمایت از سلامت مفاصل استفاده می شوند. یک راه آسان و نسبتاً ارزان برای دریافت گلوکوزامین به طور طبیعی، نوشیدن آبگوشت استخوان بیشتر است.

آبگوشت استخوان یک گزینه بسیار خوب به عنوان جایگزینی برای مکمل های گران قیمت گلوکزامین محسوب می شود. مصرف بیشتر گلوکوزامین می تواند به سلامت، انعطاف پذیری و راحتی مفاصل کمک کند.

  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که در بافت های پیوندی، اپیتلیال (پوستی) و عصبی یافت می شود، به تکثیر و تفکیک سلولی کمک می کند. این ماده به سلول های ما اجازه می دهد تا در صورت لزوم عملکردهای مختلفی را در سراسر بدن انجام دهند.

  • کندروایتین سولفات

کندروایتین سولفات یک گلیکوزآمینوگلیکان مفید است که در غضروف موجود در مفاصل همه حیوانات یافت می شود. این ماده اغلب برای حمایت از سلامتی و راحتی در مفصل استفاده می شود، به خصوص در ترکیب با گلوکوزامین ها.

مطالعات نشان داده است که این مکمل از پاسخ التهاب سالم و همچنین سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان ها، سلامت پوست و سطح کلسترول سالم پشتیبانی می کند.

  • مواد معدنی و الکترولیت ها

آبگوشت استخوان مواد معدنی ضروری، از جمله الکترولیت ها را فراهم می کند. الکترولیت های موجود در داخل عصاره استخوان شامل کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی برای حمایت از گردش خون سالم، تراکم استخوان، عملکردهای سیگنالینگ عصبی، سلامت قلب و سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم هستند.

  • کلاژن

کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختاری موجود در بدن انسان است که به تشکیل بافت پیوندی کمک می کند و پوشش محافظ دستگاه گوارش را “مهر و موم” می کند. همچنین ساختار صاف و ژل مانندی است که استخوان های ما را در کنار هم نگه می دارد و به ما این امکان را می دهد تا آزادانه حرکت کنیم.

  • آمینو اسیدها

ژلاتین موجود در آبگوشت استخوان حاوی آمینو اسیدهای “شرطی” آرژنین، گلیسین، گلوتامین و پرولین است.

آمینو اسیدهای شرطی آن دسته از اسیدهای آمینه غیر ضروری هستند که تحت برخی شرایط ضروری هستند. اگر بیمار باشید یا استرس داشته باشید، آنها را خیلی خوب تولید نمی کنید. استفاده از عصاره استخوان باعث می شود از این آمینو اسیدها برخوردار شوید.


نحوه استفاده از آبگوشت استخوان یا عصاره استخوان (دستور العمل ها)

شما می توانید از عصاره استخوانی که درست کرده اید در انواع سوپ ها از جمله سوپ مرغ، سوپ گوشت گاو، سوپ مغز استخوان و … استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. البته جالب است بدانید که امروزه عصاره استخوان به صورت کپسول و پودر نیز در دسترس است و می توانید با تهیه آن، آن را به انواع نوشیدنی ها یا اسموتی هایتان نیز بیافزایید و از خواص بی نظیرش بهره مند شوید.

hotnewsآشپزی3 سال پیش • dahio.com • 16

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها