فقط یک لباس با طرح چهارخانه بپوشید

طرح‌های چهارخانه مدل‌های متفاوت و رنگ‌های متنوعی دارد و خطوط رنگی روی پارچه به اندازه کافی جلب توجه می‌کند. به همین دلیل ست کردن چند طرح چهارخانه با هم ظاهر را شلوغ و نامرتب نشان می‌دهد. فقط یک استثنا در این قانون است؛ اگر یکی از اکسسوری‌ها مانند روسری، کیف، کلاه یا دستکش‌ از طرح چهارخانه است، می‌توانید لباس اصلی استایل خود را نیز با طرح چهارخانه انتخاب کنید.

پیراهن چهارخانه

لباس‌ چهارخانه را با رنگ‌های طبیعی و خنثی ست کنید

رنگ‌های خنثی در کنار طرح شلوغ پارچه‌های چهارخانه تعادلی دلنشین ایجاد می‌کند. رنگ‌های خنثی عبارتند از: سفید، مشکی، خاکی، سرمه‌ای، خاکستری و بیشتر طیف رنگ قهوه‌ای و بژ.

رنگ‌ پارچه چهارخانه را با رنگ لباس‌ها مطابقت دهید

لازم نیست همیشه لباس چهارخانه را با رنگ‌های خنثی بپوشید و می‌توانید لباس‌های دیگر را از رنگ‌های به کار رفته در پارچه چهارخانه انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر چند شلوار آبی روشن دارید، می‌توانید آنها را با پیراهنی چهارخانه که خطوط آن آبی است ست کنید. لازم نیست که رنگ‌ها کاملا شبیه هم باشد، می‌توانید از طیف‌های متفاوت هر رنگ استفاده کنید.

رنگ مناسب برای موقعیت مناسب

رنگ‌های روشن و پاستلی برای مهمانی‌ها و مراسم غیر رسمی و فصل‌های گرم سال و رنگ‌های تیره‌تر برای مراسم‌ رسمی‌تر و فصول سرد سال مناسب است. به عنوان مثال هیچوقت یک پیراهن چهارخانه صورتی را برای مصاحبه کاری انتخاب نکنید، در صورتی که پیراهن چهارخانه سرمه‌ای گزینه مناسبی برای این موقعیت است.

اکسسوری را فراموش نکنید

اکسسوری‌ها بهترین راه برای افزودن رنگ‌ها به لباس چهارخانه است. البته به یاد داشته باشید که استفاده از دو تکه لباس یا اکسسوری با طرح چهارخانه، منوط به یکسان بودن طرح آنهاست.

لباس چهارخانه زنانه

لباس چهارخانه زنانه

شومیزهای چهارخانه زنانه دو دسته‌اند؛ شومیزهای زنانه راحت و آزاد که می‌توانید آنها را با تیشرت ساده سفید یا تاپ ساده ست کنید. شلوار جین رنگ روشن و گشاد هم انتخاب مناسبی برای ست شدن با این مدل شومیزها است. شومیز فیت و اندازه که ظاهر رسمی‌تری دارد و می‌توانید در مهمانی‌های نیمه رسمی از آنها استفاده کنید.

پیراهن‌های چهارخانه را هم می‌توانید با جوراب شلواری مشکی ست کنید. از اکسسوری‌های طلایی مانند گوشواره و دستبند کمک بگیرید و استایل خود را با بوت یا کفش‌های پاشنه بلند مشکی تکمیل کنید.

لباس چهارخانه مردانه

لباس چهارخانه مردانه

آقایان بهتر است پیراهن‌های چهارخانه خود را از رنگ‌های کلاسیک مانند قرمز، خاکستری و مشکی انتخاب کنند. این پیراهن‌ها را می‌توانید با یک جفت کفش روزمره و شلوار جین یا کتان ست کنید. تیشرت‌های ساده سفید یا مشکی برای پوشیدن زیر این پیراهن‌ها ایده‌آل است. پیراهن‌های چهارخانه رنگ روشن فقط برای خانم‌ها نیست، بلکه آقایان هم می‌توانند از این طرح‌ها استفاده کنند. رنگ‌های روشن را بهتر است با شلوار جین یا کتان خاکستری یا خاکی ست کنید.

گاهی اوقات استفاده از طرح چهارخانه در اکسسوری مانند کراوات می‌تواند تاثیر خیلی خوبی داشته باشد. کراوات‌ چهارخانه برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیست. حتما هنگام انتخاب کراوات یا پاپیون چهارخانه از پیراهن‌های ساده با رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

پوشیدن کت و شلوار چهارخانه خیلی رایج نیست، ولی اگر دوست دارید این طرح کت و شلوار را انتخاب کنید، دقت داشته باشید که حتما پارچه نازک و ظریف و از رنگ‌های خنثی باشد.

hotnewsآشپزی4 سال پیش • dahio.com • 69



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها