استان سمنان؛ در آستانه‌ی سوم خرداد و سال‌روز آزادسازی خرم‌شهر نشست هم‌اندیشی با دعوت از محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌منظور گسترش هم‌کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این اداره‌کل، چهارشنبه ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۹ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه‌ی اثرگذار کانون پرورش فکری و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای سوم خرداد، اظهار داشت: کانون با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان کودک و نوجوان، مسئولیت بزرگی برای حفظ و ماندگاری این حماسه‌ها در فرهنگ کشور دارد.

سلامی در ادامه افزود: بخشی از زحمت پرورش نسل امروز انقلاب با شما مربیان کانون پرورش فکری است و اگر ره‌آورد تلاش و مجاهدت شما، شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی باشد که در آینده قلب‌شان برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند این‌همه خون‌های پاکی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شد تا انقلاب بماند، اسلام بماند، عزت اسلامی و انقلابی این ملت بماند، بایست ادامه‌دهنده‌ی راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشند و روحیه مجاهدپروری در کشور برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.

محیط کانون، اشاعه‌کننده‌ی فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان هم‌چنین با اشاره به جذابیت بیان داستان‌هایی از جنس ایثار، جهاد، مقاومت و فداکاری برای مخاطبان به زبان کودکانه، گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه و تمرکز بر این داستان‌ها و مشابه چنین کارهایی در فضای کانون برای انتقال معارف انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس، فعالیت‌های ویژه‌ای انجام و تدبیری اندیشیده و کارگروهی تشکیل و از کلیپ‌ها و موشن‌گرافی‌های دفاع مقدس در کانال‌ها و گروه‌های مجازی استفاده شود.

وی در بخشی از سخنانش یادآور شد: محیط کانون پرورش فکری، اشاعه‌کننده‌ی فرهنگ ایثار و شهادت است و بر مخاطب تأثیر مثبت می‌گذارد و از سوی کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها منتقل می‌شود و روی آن‌ها نیز اثرگذار است.

سلامی با اشاره به هم‌کاری‌های گسترده‌ی کانون پرورش فکری و حفظ آثار، آمادگی بنیاد را برای هم‌کاری بیش‌تر با کانون و آشنایی اعضای کودک و نوجوان با فرهنگ ناب دفاع مقدس اعلام کرد.

کارهای مؤثر با عمل‌گرایی در دین اتفاق می‌افتد

مدیرکل کانون استان سمنان نیز اظهار داشت: در آستانه‌ی سال‌روز سوم خرداد، روز مقاومت و پایداری، جا دارد از شهیدان گران‌قدر این عملیات بزرگ و مقدس و تعیین‌کننده در سرنوشت جنگ تحمیلی یاد کنیم که با ایثار و شجاعت خود نشان دادند کارهای مؤثر با عمل‌گرایی در دین اتفاق می‌افتد.

خدابخشی یادآور شد: کانون پرورش فکری مانند سایر نهادهای فرهنگی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری فعالیت‌های خود را به‌صورت غیر مستقیم در بیش از ۵۰ گروه مجازی برای مخاطبان کودک و نوجوان آغاز کرده و مربیان در این فضا، فرآیندهای مناسبتی را درست و در جای خود به شکل مؤثر برای آن‌ها بیان می‌کنند.

وی در ادامه، خروجی این فعالیت‌ها را در دو بخش تولید اثر از سوی اعضا و اثرگذاری فعالیت‌ها بر مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به نگاه به این موضوع برشمرد و تأکید کرد: اثرگذاری فعالیت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که خودمان این باور را داشته باشیم و با عمق جان به موضوعات مورد نظر بپردازیم. 

وی در پایان آمادگی خود را از تعامل با حفظ آثار پیش از گذشته اعلام و اظهار کرد: بی‌شک این تعامل و هم‌گرایی و هم‌افزایی می‌تواند نتایج پرثمر و ماندگاری را دربرداشته باشد.

گفتنی است؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان نشست با تقدیم هدیه و لوح سپاس از راحله دانایی کارشناس هنری و طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کانون سمنان به‌پاس هم‌کاری شایسته با این اداره‌کل در سال ۱۳۹۸، قدردانی کرد.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 12



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها