، مسعود خوانساری در سیزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در صبح امروز با اشاره به افتتاح پنجره واحد کسب و کار و استمرار این موضوع، اظهار داشت: انشالله ثبت همه شرکتها و برندها در این پنجره انجام شود، تا بتوانیم در شرایط فعلی کمک حال کسب و کارها باشد.زیرا یکی از راه های رشد اقتصادی برطرف کردن موانع کسب و کار است.

وی ادامه داد: پیش بینی  رشد اقتصادی سال جدید منفی ۵.۳ درصد است و با توجه به اینکه در سال گذشته نیز منفی بود و اگر امسال  نیز این افت ادامه داشته باشد، اقتصاد ١۶.١ درصد کوچک خواهد شد. مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی ۱۸۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را داشته  که باید ببینیم چه تدبیری اندیشیده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به پیش بینی تورم ۲۲ درصدی برای سال جاری گفت: با توجه به افزایش قیمتهای دو ماه اخیر در اغلب کالاها، نشان دهنده تورم بالاتر بوده و این ۲۲ درصد واقعی نبوده و نیاز به تدبیر جدی دارد تا اقتصاد و بنگاه ها بیش از این لطمه نبینند.

خوانساری تصریح کرد: در شرایط فعلی هزینه های جاری دولت از جمله حقوق کارمندان تغییری نیافته و طبق روال پرداخت می شود، اما در بخش خصوصی عدم پرداخت چندماهه حقوق به کارگران و یا تعدیل نیرو رخ داده که این امر نشان می دهد، مشکلات اقتصادی بیشتر گریبان بخش خصوصی را گرفته و دولت کمتر آسیب دیده است.

وی با اشاره به انتشار اوراق قرضه برای جبران کسری بودجه خاطر نشان کرد: در سال گذشته ٩٧۵  هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که به دلیل انتشار اوراق قرضه میزان تسهیلات کاهش یافت و اگر قرار است اوراق قرضه ای که امسال نیز منتشر می شود، مجدد بانک های خریدار آن باشند،  تسهیلاتی که قرار است بانکها پرداخت کنند،کاهش می یابد.بنابراین لازم است تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود. 

خوانساری با اشاره به صادرات غیر نفتی  گفت: صادرات غیر نفتی یکی از منابع اصلی درامدی کشور است و در دوماهه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش با ۴٨.٧درصد صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. بنابراین علاوه بر تأثیر کرونا بر کاهش صادرات، تصمیمات اشتباه در این حوزه و عدم استفاده از نظر متخصصان در این خصوص تأثیر بیشتر نسبت به کرونا دارد. 

وی با اشاره به اینکه صادرکننده واقعی در حال خارج شدن از این چرخه است، تأکید کرد: بعد از انتقادها معمولا صحبت های خوبی شده و حرف از رانت خواری می شود ولی درست نیست. همچنین در شرایط فعلی، بازار سرمایه این روزها رونق خوبی داشته و از ابتدای سال تا کنون یک  میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جدید وارد بورس شدند که این تعداد علاوه برسهام عدالت است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:در  راستای کمک به بازار سرمایه لازم است بروکراسی موجود برای ورود به شرکت کاهش پیدا کند زیرا در حال حاضر ورود یک شرکت به بورس یک سال زمان بر است و همچنین لازم است شفافیت بیشتر نسبت به قیمت شرکتها وجود داشته باشد.

به گفته خوانساری، در خصوص خودرو هفته گذشته اقدامی بی نظیر رخ داد زیرا برای ٢۵هزار خودرو ٧ میلیون نفر ثبت نام کردند. 

وی با اشاره به حمایت دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: در این  فهرست واحدهایی دیده نشده و لازم است تغییری در این رسته ها ایجاد و بنگاه های اقتصادی و تولیدی نیز به فهرست اضافه شود. همچنین استمهال فهرست بیمه این واحدها، با توجه به اینکه تصویب شده ولی عملیاتی نمی شود، لازم است دراین خصوص اقداماتی انجام شود. 

وی در پایان افزود، امیدواریم با توجه به اینکه سال جهش تولید است  با توجه به موانع موجود و شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده، با تدابیر لازم، اگر جهشی رخ نمی دهد، حداقل بتوانیم افزایش تولید را در سال جاری شاهد باشیم. 

۲۲۳۲۲۵

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 4



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها