بهترین خودرو

یهترین خودروهای تولیدی داخلی از نظر کیفیت ساخت و قیمت در چند سال اخیر.

 

پژو ۲۰۶ SD V8

خودروهای داخلیپژو ۲۰۶ SD اخرین مدل از خانواده ۲۰۶ است که به عنوان یک خودرویی خانوادگی به صورت صندوق دار وجا دار طراحی شده است. این خودرو که پژو اریان نیز نامیده می شده در سال ۲۰۰۶ توسط تیم طراحی پژو تولید شده و در کشور های مختلف از جمله ایران به فروش می رسیده است.

دو پیشرانه ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری برای این خودرو طراحی شده که فقط نسخه ۱٫۶ لیتری ان در دسترس است. این خودرو در تیپ های V1، V2، V8، V9،V10 و  V20 به بازار عرضه شده اما اکنون نسخه V8 این خودرو در حال تولید می باشد.

در مقایسه با مدل های هاچ بک این خودرو از مزیت هاب بیشتری برخوردار است که می توان به پایداری بالاتر و چسبندگی بیش تر به سطح مسیر در هنگام پیچ ها اشاره کرد که این عملکرد به دلیل اضافه شدن صندوق و سیستم تعلیق بازبینی شده در قسمت عقب خودرو است.

امکانات بیشتر نظیر تهویه هوا خودکار، ایربگ و کیفیت ساخت بالاتر این خودرو را به گزینه ای مناسب برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

خودروهای داخلیپژو ۲۰۶ را می توان یک از موفق ترین محصولات ایران خودرو در نظر گرفت. خودرویی که پس ازحدود دو دهه عرضه در بازارهای داخلی هنوز طرفداران و مشتریان خودش را دارد. ۲۰۶ در تیپ های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ عرضه می شد که امروزه فقط تیپ های ۲ و ۵ این خودرو تولید می شوند.

تیپ ۵ این خودرو یکی از بهترین مقرون به صرفه ترین مدل های این خودرو است و در اوایل عرضه در کنار خودروهای پژو پارس و زانتیا در گروه خودروهای پر طرفدار بازار بودند. ظاهر این خودرو همچنان جوان پسندانه است و به لطف قوای فنی، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو پر تیراژ ایران خودرو محسوب می شود.

از سال ۱۳۹۱ به بعد و با پایان همکاری پژو با ایران مسئولان ایران خودرو سعی در بومی سازی این خودرو کردند و تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد را با نمونه های داخلی جایگزین کردند.

خودروی جدید از نظر ظاهری فقط شبیه به ۲۰۶ های نسل قدیمی است و بسیاری از سیستم های ان که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود از روی این مدل جدید حذف شد. با اینکه این خودرو تفاوت های اساسی با نسل قدیمی خود پیدا کرده اما همچنان خودرویی محبوب در میان مردم باقی مانده است.

پژو پارس اتومات

پژو پارس خودروی به روز شده پژو ۴۰۵ است که توسط ایران خودرو در سال ۱۳۷۹ درلیست محصولات ایران شرکت قرار گرفت. در اوایل نام این خودرو سفیر بود و امروزه با عنوان پارس در بازار عرضه می شود.

این خودرو شامل مدل های LX، ELX و سال است و محصولات پرفروش ایران خودرو به شمار می اید. نسخه اتومات این خودرو در سال ۱۳۹۲ از خط تولید خارج شد و بعد از مدتی در سال ۱۳۹۶ با موتور TU5 دوباره وارد بازار شد.

از نظر ظاهری این خودرو تفاوت های جزئی با پارس معمولی دارد و ان هم رینگ های رینگ های الومیونومی به همراه لاستیک های بزرگتر و ایینه های جانبی راهنمادار است.

 

دنا

خودروهای داخلی

دنا دومین خودروی ملی که پروژه تولید ان از سال ۱۳۸۸ بین مسئولین ایران خودرو با نام NX7 مطرح شده بود و قرار بود به عنوان جایگزینی برای خودروی سمند به بازار عرضه شود ولی همچنان با عرضه این خودرو سمند نیز توسط ایران خودرو تولید می شود.

نسل اول این خودرو در سال ۱۳۹۳ وارد بازار شد و به عنوان خودرویی کاملا جدید از سوی ایران خودرو معرفی شد که با مقایسه ابعاد این خودرو با سمند می توان شباهت و یکسان بودن پلتفرم این خودرو را تشخیص داد و این عنوان را کاملا رد کرد.

البته در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی تولید و طراحی دنا را می توان پیشرفت بزرگی برای این خودروساز در نظر گرفت.

تندر ۹۰ E2

خودروهای داخلی

ایران خودرو پس ازعرضه پیکان برای مدت زمان نسبتا زیادی به دنبال جایگزینی برای این خودرو بود. تندر۹۰ یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این نام شناخته می شود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد.

نسل اول این خودرو در سال ۱۳۸۳ وارد بازار های داخلی شد و با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه رو شد و تا سال ۱۳۹۱ با سه مدل E0_E1_E2 در داخل تولید می شد.

این خودرو به عنوان خودرویی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده بود و در ان امکانات و اپشن های زیادی تعبیه نشده بود و کمپانی تمرکزش را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود به طوری توانست ۳ ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP دریافت کند

دنا پلاس دنده ای

خودروهای داخلی

دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ این خودرو را به لیست محصولاتش اضافه کرد و در دسترس مشتریان قرار داد. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه قبلی داشته و با چهره ای مدرن تر و جذاب تر روانه بازار شده است.

فرم چراغ های جلو و تغییر کرده اند و چراغ های دی لایت به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده اند. خطوطی که روی بدنه طراحی شده اند به حجیم و هیکلی تر شدن خودرو کمک فراوانی داشته و استفاده از خطوط کرومی رنگ در زیباتر شدن ماشین نیز بی تاثیر نبوده است.

پیشرانه استفاده شده در این خودرو با خودروی دنا یکسان است و تفاوتی ندارد ولی ایران خودرو یک گیربکس اتومات برای علاقه مندان به خودروهای اتومات برای این خودرو در نظر گرفته که بتواند محدوده بیشتری از خریداران را برای این خودرو جذب کند.

امکانات و اپشن های این خودرو کمی به روزتر شده اند و استفاده از متریال خوب درکابین این خودرو توانسته رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. این خودرو در زمان عرضه اولیه شاهد مشکلاتی بود که بعد ها توسط ایران خودرو برطرف شد.

این خودرو با ظاهری مدرن تر و امکانات به روزتر تقریبا یک سر و گردن از خودروهای تولید شده داخلی بالاتر است و با ایزوله سازی قابل قبول کابین سر و صدای کمی به داخل اتاق وارد شده و به کمک صندلی های راحت اسپرت یک سفر خوب را برای شما فراهم می کند.

 

 

نوشته یهترین خودروهای تولیدی داخلی اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 99



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها