الهه صالحی: پیام واضح بود: در خانه بمانید و این تنها واکسنی است که در حال حاضر می‌توان برای ویروس کرونا تجویز کرد. اما خانه ماندن هرچند که در روزهای اول برای افرادی که تا پیش از این تمام روز خود را در بیرون از خانه سپری می‌کردند و روزهای شلوغی داشتند اتفاق جذابی بود، بعد از گذشت چند روز ملال آور شد؛ با بی حوصلگی در خانه ماندن در طول قرنطینه باید چه کرد؟

کسالت و ملال در واقع یک نشانه است که به شما می‌گوید همه چیز در زندگی‌تان راحت و آسان می‌گذرد و با هیجان یا دشواری خاصی روبه رو نیستید در نتیجه می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی این کسالت را تغییر دهید؛ اگر برای حوصله سر رفتن زمان دارید یعنی برای ایجاد تغییر در زندگی هم زمان دارید و وقت آن رسیده است که خودتان را به چالش بکشید؛ اهداف جدید تعیین کنید، چیزهای جدید یاد بگیرید یا خود را سرگرم کنید. در ادامه به تعدادی از این فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم.

در ابتدا صبح‌ها را جور دیگری شروع کنید. حالا که فرصتش را دارید و برای رفتن به محل کار و دانشگاه و … عجله ندارید، صبح خود را با یک صبحانه واقعی و ورزش شروع و اهداف روزتان را مشخص کنید.

از بهترین فرصت برای یادگرفتن استفاده کنید

یاد گرفتن چیز جدید می‌تواند شامل هرچیزی باشد. این روزها به راحتی می‌توانید محتوای آموزشی دلخواه خود را از اینترنت پیدا کنید. اغلب این منابع رایگان هستند بسیاری از سایت‌های آموزش آنلاین به دلیل شیوع کرونا آموزش‌های خود را رایگان کرده اند؛ سایت‌های مطرح Udemy ، Coursera ، Great Learning از جمله آنها هستند که می‌توانید با مراجعه به آنها دوره آموزشی مورد علاقه خود را پیدا و ثبتنام کنید و به صورت آنلاین دوره هایی را که تا پیش از این با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار میگرفت، آموزش ببینید.‌

آموزش زبان، یادگرفتنی جذاب دیگری است که این روزها عده زیادی خود را با آن مشغول کرده اند. محتوای آموزش مورد نظر خود را هم می‌توانید از طریق گوگل پیدا کنید و هم از اپلیکشن‌هایی مانند دولینگو یا اپ‌هایی که به زبان فارسی ارائه می‌شود، استفاده کنید.

آشپزی، فعالیتی جایگزین رستورانگردی

آشپزی کار لذت بخش دیگری است که این روزها خیلی افراد با بسته شدن کافه ها و رستوران ها به آن رو آورده اند و تلاش می‌کنند غذاهای مورد علاقه خود را که تا پیش از این بیرون از خانه می‌خوردند یا سفارش می‌دادند، بپزند. برای ایجاد تنوع می‌توانید دستور غذاهای جدید یا بین المللی را امتحان یا اصلا با ذائقه خودتان غذایی جدید ایجاد کنید.

بازار گرم بازی‌های ویدیویی و گیم و بازی‌های فکری

بازی کردن همیشه روش مفرحی برای سپری کردن اوقات فراغت بوده است؛ جالب است بدانید کرونا بازار گیم‌ها و بازی‌های ویدیوی را حسابی گرم کرده و هرچند که پیش از این، درگیر شدن بیش از حد با گیم‌ها و بازی های ویدیویی نهی می‌شد، اما درصد قابل توجهی از مردم ترجیح دادند زمان خانه ماندنشان را با گیم بازی کردن پر کنند؛ از زمانی که قرنطینه در ایالات متحده آمریکا اجرا شد، میزان استفاده از بازی‌های ویدیویی در این کشور در ساعات اوج ۷۵ درصد افزایش یافته است. البته تنها میزان استفاده از این بازی‌ها نیست که افزایش داشته و استفاده از VPN هم ۳۴ درصد افزایش بیشتر شده است.

البته علاوه بر این، بحران کرونا میتواند فرصتی باشد تا از دنیای دیجیتال فاصله بگیرید و عقب گردی به دوران قدیم داشته باشید و به کودکان هم این فرصت را بدهید تا از بازی‌های غیر دیجیتال لذت ببرند.

پازل چیدن هم‌ می‌تواند سرگرمی خوبی باشد؛ چرا که تمرکز و حواس زیادی از شما می‌گیرد و باعث می‌شود مدتی از اضطراب اخبار منفی دور بمانید؛ هر چه پازل بزرگتری انتخاب کنید، مدت بیشتری سرگرم هستید.

هر شب با یک تم، فیلم ببینید

فیلم دیدن روش تازه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت نیست؛ اما شما می‌توانید آن را سرگرم کننده‌تر کنید. به طور مثال یک موضوع، یک کارگردان یا کشور یا بازیگر را انتخاب کنید و هرشب با این تم پیش بروید، یا می‌توانید صد فیلم برتر تاریخ را سرچ کنید و هرشب یکی را ببینید.

هنر و صنایع دستی:

خلاق شوید و در قرنطینه به دنبال انجام کارهای جدید باشید. ممکن است سالها طول بکشد تا بتوانید در هنری خاص مهارت پیدا کنید اما این خانه نشینی اجباری فرصتی است تا بتوانید هنری را شروع کنید و ضمن سرگرم شدن چیزی بیاموزید. برای یافتن ایده های جدید اینترنت در دسترس شماست.

کرونا ویروس چه چیزهایی را رایگان کرد؟

آکواریوم: این گزینه در شرایطی که زندگی نرمال در جریان باشد به راحتی قابل دسترس نیست. اما با شروع بحران کرونا و اکواریوم ها هم یکی از محل هایی بودند که تعطیل شدند اما حالا تعدادی از آنها با استفاده از فیلم های زنده به شما اجازه می‌دهند تا به طور رایگان صخره‌های مرجانی، ماهی‌ها و حتی پنگوئن‌ها را مشاهده کنید.

اپرا: اگر همیشه دوست داشتید به اپرا بروید و محدودیت جغرافیایی این اجازه را به شما نمی‌داد، این روزها فرصت بسیار عالی است که به راحتی در خانه تماشاچی اپرای زنده باشید. برخی گروه ها این جریان را آغاز کرده اند.

در پاریس یا لندن قدم بزنید: هرچند که کرونا ویروس به ناگهان پاسپورت تمام کشورهای جهان را بی ارزش کرد اما شما همچنان میتوانید از طریق گوگل استریت ویو در معروفترین خیابان های جهان قدم بزنید.

usatoday

aa

futurelearn

۴۷۲۳۲

hotnewsآشپزی, خبر4 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها