دوچرخه هم یک وسیله ورزشی، هم یک وسیله تفریحی و هم یک وسیله کاربردی برای جابه‌جایی‌های روزانه است. دوچرخه سواری علاوه بر بهبود سلامت جسمی و افزایش حال خوب، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند. برای همین است که دوچرخه و دوچرخه سواری عاشقان و طرفداران فراوانی دارد. با وجود مزیت‌های فراوان دوچرخه سواری برای بسیاری از افراد استفاده مداوم و روزمره از دوچرخه آسان نیست. نبود آمادگی فیزیکی کافی، مسافت‌های زیاد شهری و شیب زیاد خیابان‌ها در برخی شهرها از جمله بهانه‌هایی است که افراد برای فرار از دوچرخه سواری می‌آورند. برای همین است که بسیاری با وجود آگاهی از مزایای دوچرخه سواری به صورت منظم سوار دوچرخه نمی‌شوند!

دوچرخه‌های برقی آمده‌اند تا با کاهش محدودیت‌های یک دوچرخه عادی، شما را به استفاده بیشتر و منظم‌تر از دوچرخه تشویق نمایند. به بیان دیگر، دوچرخه‌های برقی با استفاده از یک موتور الکتریکی ضعف فیزیکی و خستگی دوچرخه سواری را برای شما جبران کرده و خیال شما را از بابت پیمودن مسیرهای طولانی راحت می‌نمایند. لذا، اگر کمبود آمادگی جسمانی یا طولانی بودن و شیب مسیر شما را از دوچرخه سواری باز می‌دارد، دوچرخه برقی یک وسیله‌ی ایده‌آل برای شماست.

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه ساده را تصور کنید که یک موتور و باتری به آن اضافه شده است. این موتور و باتری به شما این آزادی را می‌دهند که هر موقع دوست دارید با پدال زدن از دوچرخه برقی مانند یک دوچرخه عادی استفاده کنید. به علاوه، در صورت تمایل می‌توانید از دوچرخه برقی خود در حالت تمام برقی و مانند یک موتورسیکلت استفاده کنید. در حالت تمام برقی نیازی به پدال زدن و صرف انرژی توسط شما نیست. اما جذاب‌ترین حالت استفاده از دوچرخه‌های برقی حالت هیبریدی است. در این حالت نقش موتور دوچرخه برقی به حرکت درآوردن شما نیست، بلکه فقط هنگام رکاب زدن به شما کمک می‌کند؛ البته میزان و اندازه کمک موتور به تنظیمات انتخاب شده و میزان پدال زدن شما بستگی دارد. به طور مثال فرض کنید می‌خواهید در یک مسیر طولانی یا شیب‌دار دوچرخه سواری کنید ولی توان جسمی برای پدال زدن در کل مسیر را ندارید. با استفاده از حالت هیبریدی می‌توانید بخشی از انرژی مورد نیاز را از موتور الکتریکی گرفته و مابقی انرژی را از طریق پدال زدن تامین کنید. همین آزادی عمل در انتخاب نوع حرکت است که دوچرخه برقی را به گزینه مناسبی برای کسانی تبدیل کرده است که دوچرخه را به صورت مرتب و روزانه استفاده می‌نمایند.

فواید استفاده از دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه برقی

آیا تاکنون به اثرات مثبتی که دوچرخه‌سواری بر روی سلامت بدن شما می‌گذارد توجه کرده‌اید؟ فعالیت جسمانی مستمر و منظم می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های جدی مانند اضافه وزن، دیابت، بیماری‌های قلبی، فشار خون و ورم مفاصل حفاظت کند. در یک کلام، دوچرخه سواری باعث می‌شود تا کیفیت زندگی شما در سنین بالاتر افزایش پیدا‌کند. بنابراین دوچرخه‌سواری به طور منظم یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی است. قطعا فواید دوچرخه‌سواری بسیار است اما زمانی بدست می‌آیند که شما به صورت مداوم و منظم سواری کنید. یک سواری تفریحی چند ساعته در ماه قطعات تاثیری در سلامتی بلند مدت شما ندارد.

شاید جالب باشد بدانید طی تحقیقات انجام شده دانشمندان نشان داده است، استفاده‌ مستمر و منظم از دوچرخه برقی می‌تواند موجب بالا رفتن آمادگی قلبی عروقی و تنفسی دوچرخه‌سواران شود. همچنین اثبات شده است با وجود مصرف انرژی کم‌تر در هنگام استفاده از دوچرخه‌های برقی، همچنان منبع مناسبی برای ورزش هستند. گاهی اوقات مشکلات جسمی مانند افزایش سن، زانو درد یا سایر مشکلات و حتی طولانی بودن مسافت شما را از استفاده از دوچرخه محروم می‌کند. این در حالی است که دوچرخه‌های برقی این امکان را به شما می‌دهند که با هر شرایط جسمی از دوچرخه سواری لذت ببرید.

چه مدل دوچرخه‌ی برقی برای من مناسب است؟

دوچرخه‌های برقی در مدل‌های متنوع با تجهیزات و امکانات مختلف عرضه می‌شوند. اگر به دنبال خرید دوچرخه برقی هستید، ابتدا باید استفاده و نیاز خود به دوچرخه را مشخص کنید. در ادامه سوالات اصلی که باید پیش از خرید دوچرخه از خود بپرسید را برای شما آورده‌ایم:

  • استفاده اصلی من از دوچرخه برقی چیست؟ تفریحی، رفت آمد به محل کار، ورزش یا…
  • معمولا چه مسافتی را با دوچرخه طی می‌کنم؟
  • سایز دوچرخه مناسب برای قد و وزن من چیست؟
  • چقدر می‌خواهم برای دوچرخه برقی هزینه کنم؟
  • آیا دوچرخه برقی مورد نظرم دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش هست؟

بعد از اینکه پاسخ به سوالات بالا را برای خود مشخص کردید، در بازار جست‌و‌جو کنید. مدل‌های مختلف را بازدید کنید و اگر امکان تست فراهم بود آنها را تست کنید. یادتان باشد، در مورد برند، گارانتی و خدمات پس از فروش حتماً سوال کنید چرا که دوچرخه بری شما در بلند مدت حتما نیاز به رسیدگی دارد. در نهایت، برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان گروه صنعتی ایویتک می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید یا در اینستاگرام به آنها پیام دهید.

گروه صنعتی ایویتک تنها شرکت دانش‌بنیان تولید دوچرخه برقی در کشور است. این شرکت دوچرخه‌های برقی را در خانواده‌های مختلف آلفا، بتا و گاما تولید می‌کند تا پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشد. دوچرخه‌های برقی ایویتک سری بتا به خانواده‌ای از دوچرخه‌های تولید این شرکت گفته می‌شود که برای عاشقان سواری طراحی شده است. این دوچرخه‌های برقی برای کسانی طراحی شده است که اولویت آنها پدال زدن و لذت بردن از دوچرخه سواری است. برای همین است که در کنار موتور قوی 500 وات و آپشن‌های کامل مانند کروز کنترل، عیب‌یاب هوشمند، صفحه نمایش ال سی دی و…، دوچرخه‌های برقی ایویتک سری بتا از لحاظ بدنه، دنده‌ها، ترمز و کمک‌فنر نیز از بهترین قطعات بهره‌برده‌اند. در نتیجه دوچرخه‌های برقی ایویتک سری بتا علاوه بر اینکه یک دوچرخه برقی کامل هستند، لذت سواری یک دوچرخه عادی با کیفیت را به شما ارائه می‌دهند.

پس به طور کلی اگر به دنبال محصول بسیار باکیفیت و پیشرفته برای استفاده‌های روزانه در راه‌های درون شهری و کوهستان‌ها و شیب‌های متوسط هستید دوچرخه برقی ایوتک سری بتا گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود.

مشخصات فنی دوچرخه برقی ایویتک سری بتا

دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی سری بتا شرکت ایویتک، در ساز‌های 26 و 27.5 با سایز تنه 16 تا 19 و با وزن 21 کیلوگرم به بازار عرضه شده‌اند. تنوع سایز و رنگ‌بندی این دوچرخه‌ها آن را به گزینه جذابی برای افراد خوش سلیقه با قد بالای 165 سانتیمتر تبدیل کرده است. در این دوچرخه‌ها از ترمزهای با کیفیت هیدرولیکی شیمانو و بالاترین رده‌ی دنده‌های شیمانو استفاده شده است. به علاوه، دوشاخ‌های باد-روغنی نرمی خاصی به سواری این دوچرخه داده است. این نوع دوچرخه برقی دارای مشخصاتی به شرح زیر است:

  • نوع موتور: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه‌های برقی قطعا موتور آن است. این نوع دوچرخه قدرت موتوری ۵۰۰ وات دارد که در داخل چرخ عقب قرار گرفته است که از نوع Geared Brushless است.
  • باتری: این بخش از دوچرخه‌ برقی از نوع لیتیوم یون بسیار مرغوب است که توانایی و ظرفیت نگهداری 500 وات-ساعت را دارد. محل قرارگیری اصلی باتری بر روی تنه دوچرخه است و دارای نمایشگر ویژه میزان شارژ است.
  • صفحه نمایش LCD: دوچرخه‌های برقی سری بتا دارای صفحه نمایش 3.5 اینج LCD است. این صفحه نمایش قادر به نمایش مانده میزان شارژ باتری، سرعت متوسط، سرعت لحظه‌ای، مسافت پیموده شده، وضعیت سیستم کمک پدال و جریان و ولتاژ باتری است. به علاوه، اطلاعات مربوط به ایرادات احتمالی دوچرخه که توسط عیب‌یاب هوشمند دوچرخه شناسایی شده است در این صفحه نمایش نشان داده می‌شود.
  • مشخصات دوچرخه: همان‌طور که در ابتدا بیان شد از نوع مناسب برای کوهستان‌ است. همچنین به راحتی با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰ کیلومتر را طی می‌‌کند. از طرفی دارای شتاب بسیار مناسب و خوبی است، حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت دوچرخه‌سواری را بسیار مفرح می‌کند. این نوع دوچرخه برقی از لحاظ ورزشی دارای سیستم هیبریدی می‌باشد، شما با استفاده از  سیستم هیبریدی انرژی مورد نیاز برای حرکت را بین پدال زدن و انرژی موتور الکتریکی تقسیم می‌کنید برای مثال وجود این سیستم به شما این توانایی را می‌دهد که در مسیرهای ناهموار و شیب‌دار بدون آنکه فشاری به بدن شما وارد شود به راحتی دوچرخه‌سواری کنید.

این مدل دوچرخه برقی بتا دارای دو مدل دنده ۲۱ دنده و ۲۴ دنده است، همچنین به دلیل ترمز‌های دیسکی هیدرولیکی که دارد از توان و قدرت ترمزدهی بالایی برخوردار است.

خرید دوچرخه برقی ایویتک سری بتا

دوچرخه برقی ایویتک سری بتا در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف توسط شرکت ایویتک به بازار عرضه شده است. این شرکت که تنها شرکت دانش‌بنیان تولید دوچرخه برقی در کشور است علاوه بر فروش دوچرخه برقی، دارای شبکه‌ی بزرگی از مراکز خدمات پس از فروش است که خیال شما را بابت تعمیرات آتی و سرویس‌های دوره‌ای راحت می‌نماید. برای خرید دوچرخه‌ برقی ایویتک سری بتا می‌توانید به وبسایت شرکت به نشانی EvTech.ir مراجعه کنید یا از اینستاگرام شرکت @evtech_ebike بازدید نمایید. همچنین این محصولات دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا به بازار عرضه شده است و ارسال به سراسر ایران دارند. شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر از تنوع محصولات و مشاوره در مورد دوچرخه‌های برقی با شماره 02191075707 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها