به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد سعید کریمیان در خصوص آمار خون های اهدایی در دهه اول ماه محرم امسال گفت:  یک هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل توسط یک هزار و ۴۵ اهداکننده مرد و صد اهداکننده زن اهدا شده است .

کریمیان با بیان اینکه طرح نذر خون برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان های کشور در کردستان اجرا شده است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون در بازه شصت روزه آغاز محرم تا پایان صفر است.

وی توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را دو دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و تصریح کرد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان خون امکان پذیر است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از افزایش استمرار اهدای خون در دهه اول ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۵۲ نفر از داوطلبین اهدای خون در دهه اول ماه محرم اهداکننده مستمر خون و ۴۴۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۲۶۶ نفر نیز افرادی بوده‌اند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

کریمیان ادامه داد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر را افزایش دهد و از این رو آمار اهدای مستمر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و آمار  خون های اهدایی توسط اهداکنندگان باسابقه و کمتر از سال گذشته است.

وی به استقبال چشمگیر اهداکنندگان خون شهر سریش آباد اشاره کرد و یادآور شد: برای چهارمین سال پیاپی تیم سیار انتقال خون دو  روز در سریش آباد مستقر شد تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهد و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آنها تعدیل شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ۴۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: آمار مراجعه اهداکنندگان خون در سریش آباد ۱۲ نفر افزایش داشته  و  از این تعداد در مجموع ۳۶۸ واحد خون دریافت شده است.

کریمیان گفت: در شهر سریش آباد ۲۶۳ اهداکننده مستمر، ۱۰۵ اهداکننده با سابقه و ۶۲ داوطلب بار اولی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال پذیرش شدند.

وی در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز اذعان کرد: در دهه اول ماه محرم ۱۶۷ اهداکننده سقزی و ۳۲۶ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ۱۳۵ و ۲۱۰ واحد خون کامل توسط آنان اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان در خصوص آمار اهدای خون شهرستان سنندج اظهار کرد: ۵۴ داوطلب اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مرکز اهدای خون سنندج مراجعه کردند و در نتیجه حضور آنان ۴۴ واحد خون اهدا و ۴ اهداکننده بار اولی نیز به جمع داوطلبین اهدای خون افزوده شد .

کریمیان از حضور همیشگی اهداکنندگان خون تقدیر کرد و گفت : ادای نذر خون در مناسبت های خاص ماه محرم ارزشمند است اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان گرامی توجه ویژه ای به اهدای خون در تمامی روزهای سال داشته باشند .

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت در شهرستان های سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می کند .

46

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 66



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها