استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست های هماهنگی هم‌اندیشی برنامه ریزی ستادی با حضور نمایندگان ادارات استانی عضو و جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی استان با موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری فروردین و هفته نخست اردیبهشت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه همه ما نسبت به قرآن احساس دِین می‌کنیم، اظهار کرد: باید به این نکته اذعان نمائیم که با وجود برخی اقدامات و فعالیتهای قرآنی در استان و اتفاقات خوب، آنچه که انتظار داریم با آنچه در مقام عمل اتفاق می‌افتد متفاوت است و انتظار فزون تری در اجرای فعالیتهای قرآنی از مجموعه ها قرآنی استان داریم

وی در ادامه افزود: پرجمعیت‌ترین تشکل‌های مردمی استان چه از حیث مخاطب و چه از حیث بدنه فعال، مجموعه‌های قرآنی هستند اما به نظر می‌رسد انسجام حداکثری و مورد انتظار در این مجموعه‌ها گاها مشاهده نمی‌شود.

احمدی اظهار کرد : در جهت ارتقاء و اعتلاء فرهنگ غنی قرآن و عترت در جامعه و توجه به اندیشه‌های قرآنی به ‌عنوان الگویی عملی و جریان‌ساز، نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با همکاری یکی موسسات فرهنگی قرآنی استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصریح اینکه مخاطبان عام امکان برقراری ارتباط با مجموعه‌های قرآنی برایشان در این نمایشگاه فراهم می‌شود، افزود: در این نمایشگاه افراد علاقه‌مند می‌توانند یک بسته کامل از فعالیت‌های قرآنی استان را به‌صورت یکجا مشاهده و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

احمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن استان مقرر شده بود در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شود اما به بعد از این ماه و روزشانزدهم اردیبهشت‌ماه موکول شده است، ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مدارس خواهد بود که دانش‌آموزان به‌ویژه در شرایط خاص کنونی کشور، حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالان و مدیران قرآنی در جهت بهبود کیفیت نمایشگاه راهکار ارائه دهند، بیان کرد: ترکیب و محتوای غرفه‌ها حائز اهمیت است که بخشی از این غرفه‌ها توسط مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی، بخشی نیز از سوی انتشارات و عرضه‌کنندگان محصولات قرآنی و بخش سوم توسط مؤسسات و مجموعه‌های فعال قرآنی برپا می‌شود که ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها ودستاوردهای خود را در این غرفه‌ها به نمایش عموم بگذارند.

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از ۱۶ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای ارشاد در شهرکرد آغاز به‌کار می‌کند، اظهار کرد: ستاد استانی برگزاری این نمایشگاه در اداره‌کل تشکیل و تا کنون چند جلسه هماهنگی از جمله ستاد استانی این رویداد با حضور دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی به دستگاه‌ها و فراخوان برنامه‌های پیشنهادی، دستگاه‌ها در ستاد استانی پیشنهادات خوبی را برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه قرآن استان از حیث محتوا و فُرم داشتند و مقرر شد غرفه‌هایی برای این دستگاه‌ها در نمایشگاه پیش‌بینی شود.

نژاد حسینی تصریح کرد: نهادهایی همچون تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی، سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و … در ستاد استانی نمایشگاه حضور دارند و جهت برپایی غرفه اعلام آمادگی نموده اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده برای نمایشگاه، توضیح داد: بخش نخست ناظر بر عرضه محصولات علوم قرآنی است که از ناشران اثرگذار استانی و کشوری برای ارائه محصولات دعوت می شوند و حوزه معاونت فرهنگی و رسانه در حال پیگیری این موضوع می باشد.

نژادحسینی ادامه داد: بخش دوم شامل غرفه‌های مربوط به ادارات و نهادهای فرهنگی است که حدود ۲۰ دستگاه را شامل می‌شود و بخش سوم شامل اجرای برنامه‌های قرآنی نظیر نشست‌های تخصصی، مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری با محوریت قرآن کریم، عصر شعر، هنرهای قرآنی نظیر کتابت، خط و نقاشی و … می‌باشد.

وی گفت: امیدواریم که مؤسسات در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند؛ اجرای نمایشگاه به یکی از مؤسسات قرآنی به‌عنوان محور و مجری واگذار شده اما می‌طلبد سایر مؤسسات نیز نقشی فعال در این نمایشگاه داشته و همه دستگاه‌ها و مؤسسات و مراکزقرآنی در این راستا هم‌افزایی کنند.

محمود سلیمی، پیشکسوت قرآنی، مدیر دارالقرآن امام صادق(ع) شهر بن و مکتب‌القرآن شهرکرد به‌عنوان مجری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت : دعوت از مؤسسات و مراکز قرآنی و نهادها و دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است و برای دعوت از مجموعه‌های فعال خارج از استان نظیر ناشران نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

سلیمی گفت: از مجموعه‌های قرآنی انتظار می‌رود که حضور فعال و پررنگی در نمایشگاه قرآن استان داشته باشند.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها