به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مساله نقض عهد آمریکا و رسوایی آن در بین همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند، اظهار کرد: آمریکا با اینکه برجام از ابتدا نافرجام، نامتوازن و خسارت‌بار بود اما آنها ابتدائا آن را نقض کردند و تحریم‌ها را تشدید و به آن عمل نکردند.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، گفت: با گذشت یکسال، اروپایی‌ها نه تنها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند بلکه عملاً تابع آمریکا شدند. جا نداشت به آنها فرصت دو ماهه بدهیم.معنی ندارد که قرارداد چند جانبه باشه همه کنار بکشند یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم، این چه چیزی است؟ این اقتدار است؟ این حکمت است؟

اهم صحبت‌های او به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است:

* امریکا با اینکه برجام از اول نافرجام بود و متوازن نبود و همچنین خسارت‌بار بود، اما آن‌ را نقض کردند. قبل از نقض هم در زمان اوباما هم تحریم‌ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به رئیس جمهور فعلی رسید. 

* حالا اون دو ماهی که فرصت داده شده بود آن هم پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولین کشور متفق القولند که تعهدات بر جامعه را کاهش بدهند، این کاهش هم البته در چارچوب برجام طبق ماده ۲۶ و ۳۶ است که اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده است که در تعهدات خودش تجدیدنظر کند. 

* توقیف نفتکش روسی حامل نفت ایران توسط انگلیس، چنان سیلی برای آنها به دنبال خواهد داشت که هرگز فراموش نکنند.

 * هر که به دنبال رضای خداست باید رضوی زندگی کند.  

* زیارت امام رضا ویژگی خاصی دارد. فرمودند هر کس که ایشان را زیارت کند، نه تنها من شفیع او خواهم بود بلکه پدران و بزرگان من هم شفاعت زائر امام رضا( ع) را در روز قیامت خواهند کرد که در مورد هیچ امامی این چنین ذکر نشده است. حضرت رضا(ع) قول دادند هر کس ایشان را زیارت کنند ایشان در سه موقف با زائر ملاقات خواهد داشت. از خدا بخواهید در 23 ذی القعده در زیارت امام رضا به رویتان باز شود و عنایت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) که بعد از امام رضا(ع) افضل اولاد امام موسی است و این لقب توسط امام رضا به ایشان منتسب شده است شامل حالتان شود. حضرت معصومه(س) کم از حضرت مریم نیست. 

* مسأله هدایت برترین نعمتی است که خدا برای عالم امکان ارزانی داشته است. بالاترین نقمت و عذاب این است که انسان سرگردان باشد و مقصد را نشناسد یا در زندگی بی هدف باشد و راه هدف را بلد نباشد. خواندن سوره واقعه را هر شب علی الخصوص شبهای جمعه  به شما سفارش می کنم. در سوره واقعه فرمودند” هیچ تامل نمی کنید وقتی جان میت به حلقومش می رسد ما به او از شما نزدیک تر هستیم؟ ” امیدواریم رو سفید به دیدار برویم و خجل نشویم.

* در سوره مبارکه “یس” خدا می فرماید نمی بینید نسل های گذشته همه را هلاک کردیم و هیچ کدام بازنگشتند؟ ما می رویم و دیگر بر نمی گردیم. چنین سفری آمادگی می خواهد. وقتی بلد نیستیم باید با آمادگی برویم باید از کسانی که آشنا هستند درمورد آن بپرسیم. نقش هدایت این است که انسان را برای سفر الی الله آماده می کند. آنچه لازمه هدایت الهی است در اختیار ما قرار می دهد. ما غرق در نعمت های خدا هستیم و خداوند برای هیچ نعمتی بر بندگانش منت نگذاشته است و منت را سنگین ندانسته است. خدا تنها برای دو نعمت منت گذاشته است. خدا نعمت رسالت و بعثت پیامبر و مشعل داری و راهنمایی نبی اسلام را بر مومنین منت گذاشته است.

* فقط مومنین می توانند سیره پیامبر را دریافت کنند وانجام دهند. کافر و منافق کور باطن هستند و از نور ولایت بهره ای نمی برند. مگر همه نماز جمعه می روند یا مشهد یا بیت الله الحرام می روند؟ این منت الهی شامل مومنین می شود. جمله اهدنا الصراط المستقیم را با توجه عرضه می داریم. خدایا تو که ما را هدایت کردی، ما بصیرت ها و درهای جدیدی از معرفت را از تو طلب می کنیم. ازدیاد بصیرت را از خدا طلب می کنیم. خدایا چه میشد که تو را می‌شناختیم؟ تو که با مایی و از رگ گردن به ما نزدیک تری،چرا ملاحظه همه را می کنیم اما ملاحظه تو را نمی کنیم. خدایا توبه و استغفار می کنیم ومی خواهیم بی تو زندگی نکنیم.

* نعمت‌های خدا بی‌اندازه است و نعمت‌ها بی‌منت دراختیار ما قرار داده شده است، اما دو نعمت در قرآن به آن توجه شده است یکی نعمت رسالت یعنی خدا بعثت پیامبر و مشعلداری و راهبری پیامبر را بر مومنین منت داده است و این منت مخصوص مومنین است نه همه بشریت.

* مالیات بر عایدی شامل مالیات بر ثروت، املاک، خودرو، سکه، ارز است که لایحه آن در حال ارسال به دولت است و بر همه اشکال درآمدهای بادآورده باید مالیات بست.

ادامه دارد…

27216

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 75



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها