لوکمیا یا سرطان خون باعث به وجود آمدن علائم نامحسوسی در بدن انسان می شود. با این مطلب از سرویس ترجمه همراه باشید تا با نشانه های این بیماری خطرناک آشنا شوید.

به گزارش سرویس ترجمه‌ی سوال اول در این مورد این است که سرطان خون چیست؟ لوکمیا یک سرطان خون و مغز استخوان است که نوع بدخیم آن باعث می شود سلول های خونی به طور طبیعی رشد کنند. با افزایش سلول های خونی ناسالم عملکرد خون در بدن انسان ضعیف می شود و ممکن است نشانه های فیزیکی با خود به همراه داشته باشد. اگر فرد لوکمیا حاد داشته باشد، سرعت پیشرفت این بیماری بسیار زیاد خواهد بود و اگر شخصی مبتلا به لوکمیا مزمن باشد، سرعت پیشرفت بیماری کمتر خواهد بود و به مرور زمان روی بدن فرد تاثیر خود را می گذارد. با توجه به این گفته ها باید در صورت مشاهده علائم این بیماری فورا به پزشک مراجعه کرد تا مراحل درمان هر چه زودتر آغاز شود. این علائم عبارتند از:


– خستگی و ضعف: این علائم معمولا به خاطر کم خونی (کمبود سلول های قرمز خون) به وجود می آیند.


– تنگی نفس: در حالی که افراد مبتلا به این بیماری ضعیف تر می شوند، ممکن است تنگی نفس را نیز تجربه کنند و در برخی موارد ممکن است به وجود آمدن توده هایی در قسمت قفس سینه خود را احساس کنند.


– کبودی های بیش از اندازه و خود به خود: کبودی های غیرطبیعی به خاطر تعداد پلاکت های کم یا لخته شدن خون ایجاد می شوند. این کبودی ها می تواند در هر قسمتی از بدن باشد، اما معمولا روی بازو و پا به وجود می آیند.


– خون ریزی غیر عادی: خون ریزی کردن از بینی، لثه ها، روده، ریه ها یا مغز می توانند از نشانه های این بیماری باشند.


– لکه خون مردگی: ممکن است به خاطر اندازه کوچک و بدون درد بودن این لکه ها به آن ها توجه نکنیم، اما واقعیت این است که آن ها از نشانه لوکمیا هستند.


– تورم لثه ها: این نشانه یکی از واضح ترین علائم لوکمیاست. به همین دلیل اولین کاری که پزشکان متخصص در زمینه سرطان انجام می دهند، مشاهده لثه های فرد است.  


– احساس سیری و نفخ داشتن دائمی: طحال این افراد متورم می شود که باعث می شود از بین رفتن اشتها می شود. این افراد با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کنند، چون طحال این افراد به شکم آن ها فشار وارد می کند.


– ناراحتی یا درد در بخش فوقانی چپ شکم: به خاطر وجود طحال در بخش فوقانی سمت چپ شکم، ممکن است فرد مبتلا به لوکمیا درد زیادی در این ناحیه را تجربه کند.

منبع Reader’s Digest منتشر شده در دسامبر ۲۰۱۸
ترجمه از ع. عطارپور

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 117



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها