به گزارش خبرآنلاین،سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده که بیشترین آمار جانباختگان حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است. به نحوی که در ۱۰ سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست دادند.

خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید که برای کاهش حوادث ترافیک جاده‌ای چه راهی را پیشنهاد می‌کنند و رانندگان چه نکاتی را باید رعایت کنند، یا این که پلیس و نهادهای مربوط  در این خصوص چه برنامه‌هایی را باید در نظر بگیرند.

در ادامه می توانید غالب نظرات ارائه شده توسط کاربران را بخوانید:

راهکار

پیشنهاد کاربران

سخت‌گیری در دادن گواهینامه

*پلیس هم باید در صدور گواهی نامه خیلی سخت گیرانه تر عمل کند و به هر کسی گواهی نامه ندهد. متاسفانه صدور گواهی نامه شده ابزار کسب درآمد “آموزش رانندگی ها”

*یکی ار اقوام جدیدا گواهینامه گرفته واقعا رانندگی بلد نیست. زمان ما اینجوری نبود واقعا باید راننده میبودی تا موفق میشدی گواهینامه بگیری. بهتره تو دادن گواهینامه های جدید بازنگری بشه.

برخورد قانونی شدید با متخلفان و افزایش ایمنی خودروها

*مشکلات تلفات جاده ای فقط با افزایش جرایم و سخت گیری پلیس حل میشود و لاغیر اگر پلیس در جاده ها قوانین را سفت و محکم اجرا کنن خیلی از تلفات کاهش پیدا می کند ولی ای کاش همه ماموران قانون به قانون احترام می گذاشتند.

*افزایش ایمنی خودرو ها و جادها و تشدید مجازات با متخلفان پول جریمه برای خیلی از متخلفین پول خرد هست باید مثل کشورهای دیگر مجازات زندان یا مجازات انجام خدمات عمومی بگذارید که طرف نتونه آن را با پول بخره.

*دیروز یک ۲۰۶ چپ شده که سقفش له له بود و یک لباس قرمز خوش رنگ و یک مقدار خوارکی تو ظرفهای درب لاستیکی وسط جاده و مردمی که میدوین سمت ماشین تو هراز بهم فهموند چقدر ضعیفیم مقابل دست ساخته های آهنی خودمون چه بسار کسی که از روبرو میامده و مقصر بوده الان پیش خانوادشه تهران این یکی خانواده زیر خاک.

رعایت قانون توسط راننده‌ها

*ریشه تمامی مشکلات به عدم رعایت قوانین به خصوص سرعت غیر مجاز بر می گردد. خرابی جاده و خودرو و عدم توجه پلیس و…. تماما بهانه است. مطلقا بهانه است. اگر مردم فقط سرعت مجاز را رعایت کنند حتی اگر تصادفی هم رخ دهد حداقل خسارت جانی در پی ندارد.ما مردم همیشه به دنبال مقصریم و متاسفانه تقصیرات خودمان را می خواهیم به گردن زمین وزمان بیاندازیم.

*وقتی کسی با سرعت غیر مجاز و بدون رعایت قوانین رانندگی می کند دیگر خودرو وجاده مقصر نیست. وقتی می گویند باتوجه به این جاده و خودرو به قول شما نا ایمن حداکثر ۸۰ کیلومتر برانید و کسی بیشتر رفت دیگر مقصر اول و اخر حادثه ، خودش است. هر حرف دیگری به قول آرش فقط بهانه تراشی است.

*خداوکیلی هیچ راه حلی بهتر از بستن در ایران خودرو و سایپا و ازاد کردن واردات خودرو نیست. چون این دوتا شرکت هیچ امیدی به بهبودشون نمیره و دیگه ناامید شدیم ازشون.

فرهنگ‌سازی پلیس

*قطعاً وظیفه شناسی پلیس و قاطعیت و حضور آنها بسیار موثر خواهد بود متاسفانه تاکنون ماموران پلیس بسیار ضعیف عمل کرده و در مکان هایی که باید حضور داشته باشند حاضر نمی شوند و به نوعی راحت طلب شده اند و نتیجه آن تداوم وضعیت نامناسب رانندگی در ایران و هزینه های هنکفت آن برای کشور است. برای مشاهده ضعف پلیس کافی است در یک چهار راه بایستید و انواع تخلف توسط موتورسواران را ببینید و عکس العمل پلیس به این بی قانونی را مشاهده کنید و یا در جاده ها مشاهده کنید که حتی حاضر نیستند از خودرو پیاده شوند و متاسفانه برخی از آنها …. سختگیری، قاطعیت، وجدان کاری،استفاده از تکنولوژی روز ، آموزش و فرهنگ سازی راه حل این مشکل است.

جمع‌بندی

عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند که به ترتیب اولویتی که خودمون می تونیم انجام بدیم یا به امید مسئولین باشیم عرض می کنم: ۱- افزایش سطح مهارت های فردی رانندگی ۲- اجتناب از رفتار مخاطره آمیز مثل مصرف مواد و مشروب، استفاده از تلفن همراه، رانندگی بیش از حد ۳- احترام به قوانین رانندگی و توجه به علائم هشدار دهنده مسیر ۴- ارتقای سطح ایمنی خودروها و جلوگیری از تولید خودروهای فاقد ایمنی لازم برای حفظ جان مسافران ۵- نصب دوربین های نظارت ترافیکی و کنترل سرعت و تخلفات رانندگی در تمامی سطح جاده ها ۶- ارتقای کیفیت و ایمنی جاده ها و نصب موانع جداسازی بین لاین های رفت و برگشت در جاده های حادثه خیز ۷- افزایش محل های توقف و استراحت در کنار جاده ها مثلا برای صرف خوراکی های محلی یا سرگرمی کودکان که باعث ایجاد انگیزه برای توقف خودروها و استراحت رانندگان می شود ۸- برخورد قضایی با خودروها و رانندگان خطرآفرینی که جان سایرین را تهدید می کنند ۹- فرهنگ سازی بیشتر و مداوم و تشویق رانندگان قانونمدار ۱۰- تولید فیلم و سریال در مورد حوادث رانندگی ۱۱- تحقیق و بررسی راهکارهای موفق جهانی در این زمینه و الگوبرداری.

راهکار کاربران اینستاگرام:

با توجه به انتشار این نظرسنجی در اینستاگرام، کاربران اینستاگرامی نظرات مشابهی داشتند که  برخی از آن‌ها را در ادامه می‌توانید بخوانید:

مردم احترام به قانون را یاد بگیرند. در سایپا و ایران‌خودرو پلمپ بشه. پراید نخریم. فرهنگ رانندگی آموزش داده شود. جریمه خیلی سنگین.

۲۳۵۲۱۲

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 84



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها