tesla cybertruck 5 - پیش فروش نسخه پیکاپ تسلا در بازارهای جهانی

پیش فروش نسخه جدید خودروی تسلا که اخیرا این کمپانی از ان رونمایی کرده است.

مقامات رسمی تسلا از پیش فروش نسخه جدید پیکاپ خود در استرالیا خبر دادند. بیش از ۲۵۰ هزار نفر برای خرید این خودرو اقدام کرده اند.

تسلا سایبرتراک رسماً در استرالیا به فروش می رسد و سفارشات از قبل بصورت آنلاین انجام می شود ، آخرین آمار نشان می دهد که بیش از ۲۵۰،۰۰۰ نفر در سراسر جهان فقط یک هفته از زمان رونمایی از وانت برقی ثبت نام کرده اند.

tesla

قیمت

خریداران برای خرید این خودرو که در وب سایت تسلا انجام می شود باید مبلغی در حدود ۱۵۰ هزار دلار برای خرید خودرو پرداخت کنند و در صف خرید ان منتظر بمانند.

مقامات این شرکت هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از مردم از کشور های مختلف این خودرو را سفارش داده اند. تولید مدل های امریکایی این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۱ اغاز شود و خودروهایی که قرار است در استرالیا به فروش برسند حداقل یک یا دو سال بعد از عرضه این خودرو در امریکا وارد بازار خواهند شد.

tesla

مشتریان امریکایی به طیف کاملی از قیمت های این خودرو دسترسی دارند درحالیکه مشتریان استرالیا فقط جزئیات فنی نسخه های امریکایی را در دسترس دارند.

مدل پایه

در حال حاضر هیچ قیمتی برای این خودرو در استرالیا در نظر .رفته نشده است اما Cybertruck تسلا در ایالات متحده از قیمت ۳۹٫۹۰۰ دلار شروع می شود که که با استفاده از انتقال نیرو به محور عقب می تواند مسیر ۴۰۰ کیلومتر ( ۲۵۰ مایل ) را طی کند و محموله ای به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم در قسمت پشتی و وسیله ای به وزن ۳۴۰۰ کیلوگرم را حمل کند.

عملکرد مدل پایه این خودرو با شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ( ۰ تا ۶۰ مایل ) ۶٫۵ ثانیه قابل قبول است و از خودروهای RAM 1500 V8 یا Volkswagen Amarok سریعتر است.

teslaمدل دو موتوره

مدل بعدی برای Cybertruck تسلا از ۴۹٫۹۰۰ دلار در ایالات متحده اغاز می شود که مجهز به دو پیشرانه چهار چرخ متحرک است که قادر است مسافت ۴۸۲ کیلومتر ( ۳۰۰ مایل ) را طی کند و ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را در قسمت پشتی و ۴۵۰۰ کیلوگرم را بکشاند.

این مدل می تواند در مدت زمان ۴٫۵ ثانیه از سرعت ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که سریعتر از خودروهای سدانی چون فولکس واگن Golf R یا Holden Commodore V8 است.

tesla

مدل سه موتوره

گرانترین مدل این خودرو که در بالای لیست قرار می گیرد یک مدل سه موتور چهار چرخ متحرک است که از رنج قیمت ۶۹٫۹۰۰ دلار شروع می شود و می تواند ۸۰۰ کیلومتر ( ۵۰۰ مایل ) را طی کند. این خودرو می تواند ۱۵۰۰ کیلوگرم را در قسمت پشتی و محموله ای را به وزن ۶۳۰۰ کیلوگرم نیز بکشاند.

این مدل می تواند در مدت زمان ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت از حال سکون برسد که سریعتر از پورشه ۹۱۱ به شمار می رود.

تمام نسخه این خودرو با سیستم تعلیق تطبیقی هوا مجهز شده اند که هم سواری بهتری در بزرگراه ها و مسیرهای افرود برای سرنشینان فراهم می کند.

teslaدرب عقب که دارای نبوغ طراحی بالایی است به صورت یک سطح شیبدار درامده که برای بارگیری چهار چرخ ها و موتور سیکلت ها روشی جالب و سریع به شمار می رود. با باز شدن درب عقب این خودرو سیستم های تلیق عقبی به صورت خودکار پایین امده تا ارتفاع خودرو کاهش پیدا کند و عمل بارگیری راحت تر صورت گیرد.

با توجه به این پیش فروش هایی که شرکت تسلا در مورد این خودروی جدید انجام داده است اما هنوز کارشناسان در مورد این که این خودرو نسخه نهایی است یا فقط یک شیرین کاری توسط شرکت است تردید دارند.

همچنین کارشناسان ایمنی در مورد اینکه جلوی صاف این خودرو در برخورد با عابران پیاده از استاندارد های ایمنی پیروی کده باشد تردید دارند و همینطور قسمت هایی شیشه ای باریک که نمای بیرونی خودرو را نشان می دهند زیر سوال برده اند.

تسلا تاکنون در مورد اینکه چه تغییراتی در صورت وجود این خودرو نیاز خواهد بود توضیح نداده است.

teslaمنبع : Caradvice

نوشته پیش فروش نسخه پیکاپ تسلا در بازارهای جهانی اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 117



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها