ترجمه اختصاصی نوریاتو: اریک کیم در یک مجموعه مقاله درس‌هایی که از عکاس‌های مختلف آموخته است را شرح داده که شما می‌توانید ترجمه آن‌ها را در مسترکلاس‌های نوریاتو مشاهده فرمائید. در آخرین مقاله‌ای که تیم تحریریه نوریاتو ترجمه کرده است، درس‌هایی که اریک کیم از مارک کوهن آموخته است را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

مطالعه قسمت قبلی

 

به نظر من مارک کوهن یکی از بزرگترین عکاس‌های خیابانی دنیا است که به اندازه عکاس‌های هم عصر خودش مشهور نشده است. احتمالا ویدئوهای او را در یوتیوب دیده‌اید که با کمک یک فلش و بدون استفاده از منظره‌یاب در حال عکاسی است. باید اقرار کنم که حتی برای من نیز این روش عکاسی کمی عجیب است ولی او به این دلیل این کار را می‌کند که هنر خلق کند. به نظر او هدف وسیله را توجیه می‌کند.

 

تصاویر او نحوه عکاسی من هم تاثیر گذاشته‌اند و اینکه او برای ۳۰ سال متوالی فقط در یک شهر کوچک عکاسی کرده است خیلی الهام بخش است. در این مجموعه مقالات قصد دارم چند درسی که به شخصه از او گرفته‌ام را برای شما هم بیان کنم.

 

۲- روی جزئیات تمرکز کن

 

یکی دیگر از زوایای منحصر به فرد مارک کوهن نحوه تمرکز روی جزئیات در تصاویر او است. تصاویر او شامل کلوزآپ‌های زیادی از قوزک پا، جوراب، دندان، زیپ، آرنج و جزئیات کوچکی است که ما اغلب نادیده می‌گیریم.

 

نکته جالبی که در مورد تمرکز روی جزئیات در تصاویر وی وجود دارد این است که با گذر زمان این تکنیک جذاب‌تر می‌شود. تصاویر انتزاعی‌تر می‌شوند. شما روی هندسه، زوایا و خطوط قسمت‌هایی از بدن انسان تمرکز می‌کنید. و هرچقدر این کار را تکرار کنید، تصاویر سورئال‌تر خواهند شد.

 

مطالعه بیشتر: نقاشی که نقاشی را به زمین برگرداند

 

علاوه بر این، یکی دیگر از تکنیک‌هایی که مارک کوهن اغلب در تصاویر خودش استفاده می‌کرد، این بود که سر افراد را از بدن آن‌ها جدا می‌کرد. برخی از جالبترین تصاویر او شامل صورت سوژه نمی‌شوند.

 

به نظر من این تکنیک از چند جهت حائز اهمیت است. اول از همه اینکه احساس ناشناس بودن سوژه‌ها را منتقل می‌کند. نکته دوم هم این است که این روش سورئالیسم بیشتری در تصاویر ایجاد می‌کند و در نهایت اینکه باعث برانگیخته کردن حس کنجکاوی بیننده می‌شود و پایان داستان را برای او باز می‌گذارد.

 

نکته کلیدی

اشتباه رایجی که اکثر عکاس‌های خیابانی تازه‌کار مرتکب آن می‌شوند، این است که سعی می‌کنند جزئیات زیادی را داخل فریم جای دهند و تمام داستان را در یک فریم بازگو کنند. من به این عکاس‌ها توصیه می‌کنم سعی کنند روی جزئیات تمرکز کنند. فقط سعی کنید روی صورت سوژه تمرکز کنید، یا دست و پای او و یا ژست‌های جالبی که می‌گیرد. اغلب اوقات هرچه کمتر چیزی را به نمایش بگذارید، می‌توانید داستان بیشتری را منتقل کنید.

 

پایان تصاویر خودتان را باز بگذارید و مثل یک فیلم خوب، با گفتن داستان کامل، پایان فیلم را اسپویل نکنید.

نوشته روی جزئیات تمرکز کن اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 107



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها