استفاده از کولر گازی در فضاهای داخلی به دلیل کارآیی و توانایی بالا، برای تنظیم هوا و خنک کردن فضای داخلی راهکاری عالی است. کولر گازی دوو در مقایسه با دستگاه‌های خنک کننده دیگر عملکرد بسیار بهتری دارد و قابلیت تنظیم دمای هوا نسبت به مساحت را دارد. این دستگاه میزان حداقلی از مصرف انرژی را دارد که در کاهش هزینه‌هایتان بسیار موثر است. کولر گازی دوو این قابلیت را دارد که هم در فصل گرما و هم فصل سرما از آن برای متعادل سازی هوای محیط استفاده نمایید. برای این که بتوانید عمر مفید این دستگاه را بیشتر از آن چه که هست کنید، رعایت نکاتی الزامی است. سرویس شدن کولر گازی هر چند وقت یک‌بار، تمیز کردن فیلترها و کندانسور از عواملی هستند که در طولانی شدن عمر دستگاه موثرند. رعایت نکردن نکات نگه‌داری دستگاه علاوه بر کوتاه شدن عمر مفید آن می‌تواند حتی در مواردی باعث شود که دستگاه به طور کلی از کار بیفتد و یا برای تعمیرش نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین باشد. سوختن موتور کولر گازی نیز یکی از همین مشکل‌های حاد است.

علائم سوختگی موتور کولر گازی دوو

کمپرسور کولر گازی روشن نمی‌شود: در پنل داخلی، کولر گازی نمی‌تواند هوای محیط را به خوبی خنک کند در حالی که فن، عملکرد درستی دارد. در پنل خارجی با این که صدای فن شنیده می‌شود، اما کمپرسور اصلا کار نمی‌کند.

باد کولر گازی گرم است: زمانی می‌شود که کندانسور کار می‌کند اما هوای خروجی از کولر گازی گرم است. در این موارد، مبرد به درستی پمپ نمی‌شود و هوای گرم خارج می‌شود.

پس از روشن شدن کولر گازی، فیوز می‌پرد: پس از این که دستگاه را روشن می کنید، فیوز می‌پرد و باید به این مسئله بسیار اهمیت دهید. ممکن است گاهی چندین لوازم برقی با هم در حال کار کردن باشند و به برق فشار وارد شود و فیوز بپرد که با قطع کردن برق از لوازم برقی، مشکل حل می‌شود. اما اگر پریدن فیوز در این حالت نبود و کمپرسور بیش از حد گرم شده بود، نشان از سوختن موتور دارد.

پنل خارجی زمانی که شروع به کار می‌کند، تکان می‌خورد: زمانی که کولرگازی را روشن کردید و متوجه تکان پنل خارجی شدید، یعنی کمپرسور به دشواری استارت می‌زند و این یعنی مشکل در موتور یا کمپرسور کولر گازی.

پنل خارجی کولر گازی سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند: کنار پنل خارجی بایستید و کولر گازی را روشن کنید تا شروع به فعالیت نماید. اگر صداهایی مانند جیغ، سوت زدن، کلیک کردن یا لرزش و در کل هر صدای غیر عادی شنیدید، به معنی خرابی موتور کولر گازی شما ست.

اطراف پنل خارجی نشتی وجود دارد: اگر در اطراف پنل خارجی آب پیدا کردید می‌تواند به دو علت باشد؛ یا مبرد نشتی پیدا کرده است که این احتمال موضوع مهمی ست و باید سریعاً رفع شود. نشتی مبرد باعث ایجاد مشکلاتی مانند تحریک چشم، حالت تهوع، سرفه و سردرد و مشکلاتی برای سلامتی‌تان می‌شود. دلیل دوم می تواند بر اثر شکستگی لوله یا مسدود شدن لوله تخلیه باشد. هر چند که این مورد خطری برای سلامتی ندارد اما در صورت عدم رفع شدنش باعث آسیب‌هایی مانند سوختن موتور و زنگ زدگی یا کپک زدن موتور می‌شود.

کاهش جریان هوا: دست خود را نزدیک دریچه‌های کولر بگیرید، اگر متوجه شدید که جریان هوا ضعیف است و یا هوا به خوبی پرتاب نمی‌شود یعنی مشکل از کمپرسور دستگاه است و باید به دست تعمیرکار متخصص از نمایندگی کولر گازی دوو رفع گردد.

قبض بالای غیر عادی برق: اگر کمپرسور دچار مشکل باشد، برای خنک کردن محیط نیاز دارد تا انرژی بیشتری مصرف کند. صرف این انرژی در دستگاه قطعاً باعث تغییرات چشم گیری در قبوض خواهد شد. این موضوع یکی از ساده‌ترین نشانه‌های خرابی یا سوختگی در موتور کولر گازی است.

چگونه از آسیب به موتور کولر گازی جلوگیری کنیم؟

زمانی که موتور دستگاه شما دچار مشکلاتی می‌شود می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای‌تان ایجاد کند. بنابراین سعی کنید تا اقداماتی انجام دهید که از بروز آن جلوگیری شود. سرویس کردن کولر در طول سال، انتخاب ظرفیتی مناسبی از کولر با توجه به متراژ محیط، قرار دادن دستگاه در جایی دور از آفتاب و گرما و یا عوض کردن حداقل هر ۶ ماه یک بار فیلترهای کولر گازی از آسیب‌های احتمالی پیشگیری می‌کند.

علت سوختن موتور کولر گازی دوو

علت سوختن موتور کولر گازی دوو

روغن کاری نامناسب کمپرسور: کمپرسور کولر گازی باید به طور مناسب و مداوم هر چند وقت یک بار روغن کاری شود. اگر این روغن کاری به درستی صورت نگیرد موتور باید بدون روغن کار کند که این خود علت مهمی در فرسوده شدن اجزای موتور و در نهایت سوختن آن است.

استفاده از روغن بی‌کیفیت برای روغن کاری: روغنی که با آن روغن کاری موتور را انجام می‌دهید، باید برند و کیفیت مناسبی داشته باشد وگرنه بعد از گذشت اندک مدتی باعث می‌شود که حالتی چسبناک بگیرد و در نهایت سبب اختلال در عملکرد موتور خواهد شد. این دلیل نیز یک دلیل مهم در سوختن موتور است.

خرابی فن: اگر فن‌های کولر گازی به درستی کار نکند باعث می‌شود تا فشار زیادی به هنگام فعالیت موتور به موتور وارد شود و فن نیز قادر به خنک کردن آن نخواهد بود. از همین رو خرابی در فن باعث فشار به موتور و در موارد بدتر سوختن موتور می‌شود. اگر خرابی فن زود تشخیص داده شود، می‌توان جلوی آسیب جدی به موتور و هزینه‌ی گزاف را گرفت.

خرابی سیم کشی: اگر در هنگام روشن کردن کولر گازی پس از این که چند ماه دستگاه خاموش بوده است، بوی سوختگی حس کردید ممکن است بر اثر گرد و خاک داخل پنل باشد اما اگر پس از روشن ماندن و گذشت چند دقیقه بوی سوختگی رفع نشد، باید سیم کشی‌ها را چک کنید. خرابی در سیم کشی می‌تواند در اتصال بین پنل خارجی و داخلی نیز اشکال ایجاد کند، که قطعاً برای رفع آن باید از تکنسین‌ها کمک بگیرید.

نوسان برق شهری: تغییر ولتاژهای برق منزل می‌تواند مشکلاتی در موتور دستگاه‌های شما ایجاد کند اگر موتور کولر گازی دوو به وسیله نوسانات برق شهری دچار مشکل شود حتماً باید توسط تکنسین‌ها، عیب یابی و رفع نقص شود.

کم بودن گاز مبرد: اگر گاز دستگاه نامرغوب باشد و یا شارژ کولر دیر به دیر انجام شود، باعث می‌شود تا دستگاه خشک کار کند و خشک کار کردن دستگاه سبب سوختن موتور خواهد شد. برای شارژ کولر گازی دقت کنید تا گاز کیفیت خوبی داشته باشد.

نصب نامناسب کولر گازی: اگر زمان نصب دستگاه به دستورالعمل‌های مهم نصب توجه نکنید، آسیب‌هایی به قسمت‌های مختلف دستگاه مانند موتور دستگاه وارد می‌شود.

چگونه می‌توان هزینه‌های استفاده از کولر گازی را کاهش داد؟

اگر بتوانید بخش شستشوی کولر گازی را مرتباً با یک دستمال مرطوب تمیز کنید، باعث می‌شود تا دستگاه خنک بماند و انرژی کمتری صرف کار کردنش شود. همچنین این کار باعث می‌شود عمر مفید دستگاه بیشتر شود و شما را درگیر پرداخت هزینه‌های سنگین نکند.

کلام آخر

در پایان مقاله لازم به ذکر این نکته هستیم که برای جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی دوو از تکنسین‌های حرفه‌ای برای نصب دستگاه و یا سرویس هر چند مدت یک بار آن کمک بگیرید. عدم رعایت این نکات می‌تواند شما را درگیر پرداخت هزینه‌های زیاد، تعمیر و یا تعویض موتور کند. تیم نمایندگی تعمیرات دوو پشتیبان در تهران تعمیرکارانی حرفه‌ای دارد که آماده ارائه هر گونه خدمات فنی برای محصولات دووی شما هستند تا در صورت بروز هر گونه نقص آن را رفع نمایند.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 1 سال پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها