منبعی امنیتی در عراق شامگاه پنجشنبه به شبکه سومریه این کشور گفت که عصر امروز در منطقه شرقی بغداد، دو بسته انفجار همزمان منفجر شدند که تا الان چند نفر از آن‌ها زخمی شده‌اند.


هنوز جزئیاتی از این انفجارها و اینکه چه کسی پیش این انفجارها بوده، خبری خبری منتشر نشده است. شهر بغداد طی یکی دو هفته اخیر معمولاً یک روز در میان شاهد وقوع انفجارهایی است که با نارآمی‌ها و سوء استفاده برخی از عناصر تروریستی افزایش یافته است.


همزمان با این دو انفجار، ساعتی پیش رسانه‌های عراق از وقوع حمله انتحاری در شهر سامرا خبر دادند که طی آن یک از عناصر ترویست با منفجر کردن خود در بین نیروهای الشحد الشعبی، هفت تن از آن‌ها را به شهادت رساند.


از جنوب شهر موصل، مرکز استان نیروی (شمال غرب) عراق) نیز گزارش شده است که بر اثر نارنجک برجای مانده از تروریست‌های گروه داعش، سه کودک عراقی کشته و دو فرد بالغ نیز زخمی شده‌اند.


همچنین حمله تروریستی به نیروهای الحشد الشعبی در شهر «سامراء» دستکم ۱۰ شهید یا زخمی بر جای گذاشته است.


کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق روز پنجشنبه از شهید و زخمی شدن ۱۰ نفر از نیروهای الحشد الشعبی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر سامراء خبر داد.


این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک تروریست انتحاری جمعی از نیروهای عملیات سامراء متعلق به تیپ ۳۱۳ الحشد الشعبی را هدف گرفت که با شهادت هفت نفر از آنها و زخمی شدن سه نفر دیگرشان همراه شد.»


 یک مقام امنیتی عراق هم در این باره به وبگاه خبری موازین نیوز گفت: «یک عامل انتحاری سوار بر خودروی بمبگذاری شده خود را نزدیک جمعی از نیروهای الحشد الشعبی از «هنگ ذی قار» منفجر کرد و همه شهدا و مجروحین از استان ذی قار هستند.»


نیروهای الحشدالشعبی در مقطع اخیر که عناصر داعش از وضعیت ناآرامی‌های عراق بهره برداری کرده بود چندین حمله تروریست‌ها در مناطق مختلف بخصوص شرق و شمال عراق به شکلی منحصر به فرد ناکام گذاشتند.




310311

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 36

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها