به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ، سید عباس موسوی در جع خبرنگاران که  با بیان اینکه پس از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: ۳۰ مرکز جامع خدمات سلامت در سال ۱۳۵۷ وجود داشت که در سال ۹۷ به ۳۱۵ مرکز رسیده است و ۳۵ مرکز خانه بهداشت در سال ۵۷ وجود داشته که این رقم نیز به یک هزار و ۱۱۰ مرکز افزایش پیدا کرد.

موسوی با بیان اینکه شاخص های استان مازندران از کشور بهتر است، گفت: مرگ و میر نوزادان از ۳۲ در هزار تولد به ۵.۲ درصد رسیده و مرگ و میر مادران باردار از ۲۵۵ در صد هزار به ۱۳.۸درصد هزار رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با کمبود دارو های بیماران خاص خاطر نشان کرد: درتامین  اغلب داروها مشکل نداریم و کمبودهای موجود شامل برخی برندهای خاص است که این موارد محدود بوده و داروهای جایگزین نیز وجود دارد.

موسوی در رابطه با مشکلات طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: دو مطالعه علمی در رابطه با پزشک خانواده در استان های مازندران و فارس صورت گرفت و توسط بیمه سلامت منتشر شد و در آن رضایت خدمات گیرندگان و خدمات دهندگان وجود دارد.

سالانه ۱۹ هزار بارداری در معرض خطر اتفاق می افتد

وی در رابطه با مرگ مادران باردار و نظارت ها در این امر گفت: سالانه ۳۶ تا ۴۰ هزار بارداری در مازندران اتفاق می افتد که از این میان ۱۹ هزار نفر در معرض خطر، ۷۰۰ بارداری پرخطر و ۶۰۰ بارداری خیلی پرخطر است و برخی مرگ مادران باردار غیرقابل پیش بینی است چرا که مرگ برخی بر اثر تصادف و بیماری های صعب العلاج اتفاق می افتد.

موسوی با بیان اینکه تعداد بیمارستان از ۱۵ مورد به ۴۰بیمارستان رسیده است، افزود: تعداد تخت های بیمارستانی از۷۰۰ تخت در سال ۵۷ به چهار هزار و ۱۴۳ تخت رسیده است که کمک کرده به وضعیت استاندارد برسیم.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشک با کمبود پزشک مواجه بودیم، گفت: ۴۰۹ پزشک عمومی و متخصص در سال ۵۸ فعالیت می کردند که در سال جاری به ۳۰۰۳ نفر رسیده است.
موسوی با بیان اینکه تعداد فوق تخصص از صفر به ۱۱۰پزشک رسیده است، افزود: در بخش های پاراکلینیکی اتفاقات خوبی افتاد و در حال حاضر در استان ۲۰ دستگاه سی تی اسکن،۱۰ ام آر ای، ۶ آنژیوگرافی، ۵ سنگ شکن برون اندامی و ۷دستگاه گاما کمرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سایر دانشگاه ها جوان است، گفت: در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تیپ دو به تیپ یک ارتقا پیدا کرد و با دانشگاه های رده اول استان مقایسته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد طرح تحقیقاتی از سال ۷۱ تا کنون را ۴۱۸۶ دانست و افزود: مراکز تحقیقاتی در سال های اخیر افزایش خوبی پیدا کرده است و درحال حاضر ۱۸مرکز تحقیقاتی مصوب و ۲ واحد توسعه تحقیقاتی وجود دارد.

موسوی کسب رتبه ۹ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و پیوستن سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به جمع محققین یک درصد پر ارجاع دنیا را از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تحقیقاتی دانست.

وی با تاکید بر افزایش سواد سلامت در جامعه، گفت: ۴۴۱ کانون سلامت محله در استان وجود دارد که رتبه نخست را در کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱۹۶ سمن حوزه سلامت در استان وجود دارد، افزود: تاکنون ۲۱ مجمع شهرستانی و دو مجمع استانی برگزار شده است.

موسوی با اعلام اینکه ۲۵۲ هزار متر مربع به زیرساخت های مختلف افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در استان مازندران ۳مرکز اورژانس شهری، ۵۳ مرکز اورژانس جاده ای و ۱ مرکز هوایی وجود دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: طی ۵ سال اخیر نیز با  اجرای برنامه پزشک خانواده روستائی و شهری، موجب شناسایی بیش از ۱۶۰هزار بیمار دیابتی و ۲۵۰هزار بیمار فشارخون بالا را فراهم و گام های موثری در ارتقاء شاخص های سلامت در استان برداشتیم.

موسوی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش توسعه واحدهای بهداشتی و درمانی با احداث بیش از ۳۰۰ مرکز روستائی رتبه یک کشور را طی ۳ سال اخیر کسب کرد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 63



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها