در این مقاله درباره اینکه چگونه باردهی ارقام نهال گردو بیشتر می‌شود؟ صحبت می‌کنیم.

نهالی را انتخاب کنید که مناسب محیط باشد

خرید و کاشت نهال گردو، صرفا به دلیل اینکه، نهال معروف و محبوبی است، بسیار اشتباه است. در این زمینه باید با مشاوران متخصص صحبت کرده و نهالی متناسب با ویژگی‌های آب و هوایی منطقه انتخاب کرد. محبوبترین نهال بازار اگر مناسب آب و هوای منطقه شما نباشد بازدهی بسیار پایینی خواهد داشت.

با کود مناسب درخت گردو را تقویت کنید

کود خوب، غذای مناسب نهال گردو است. یک نکته مهم، تقویت خاک نهال گردو قبل از کاشت آن است. بهتر است در سال اول برای انواع ارقام نهال گردو از کود حیوانی پوسیده و شیمیایی در فصل زمستان استفاده کرد و در سال‌های بعد این کوددهی را در فصل بهار انجام داد. کود فسفر نقش مهمی در فتوسنتز نهال گردو دارد، کود پتاسیم برای ایمنی نهال گردو (https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings) در برابر انواع آفت‌ها استفاده می‌شود. کود نیتروژن در رشد طولی درخت گردو تاثیر زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که کوددهی بیش از حد، باعث می‌شود توازن خاک به هم بریزد و کمبود عناصر خوب در خاک سبب پایین آمدن طعم، کیفیت و باردهی درخت می‌شود. برای بررسی تعادل خاک ازنظر میزان مواد مختلف، از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

اصول درست آبیاری نهال گردو را بلد هستید؟

اگر خاک گردو زیاد خشک باشد یا زیاد مرطوب باشد انواع آفت‌ها در نهال گردو به وجود می‌آید و سبب تاثیرگذاری در باردهی نهال گردو می‌شود. این مشکلات تا چند سال ممکن است کاملا آشکار نشوند. در آبیاری نهال گردو باید به سن نهال گردو، رطوبت خاک، بارش‌های باران در سال و نژاد نهال گردو دقت کرد. بعضی از ارقام نهال گردو مانند ارقام پیوندی و اصلاح شده، آبیاری کمتری نسبت به باقی نهال‌های گردو دارند.

خاک مناسب برای کاشت نهال گردو را می‌شناسید؟

اگر خاک، مناسب رشد نهال گردو نباشد، ممکن است باردهی محصول به صفر برسد. ابتدا زمینی که قصد دارید به باغستان نهال گردو تبدیل کنید را بررسی کنید. قبلا چه محصولی در این زمین کاشته شده اگر خاک مناسب نباشد، باید خاک را به طور کامل تغییر دهید.

روش های افزایش باردهی درخت گردو و کسب درآمد بالاتر

هرس کردن اصولی نهال گردو را یاد بگیرید

هرس کردن اصولی درخت گردو تاثیر مستقیمی در باردهی درخت گردو دارد. هرس درخت گردو با درختان دیگر فرق دارد و در دو زمان مختلف انجام می‌شود. یک مورد، هرس فرم دهی در سال‌های اول و پیش از رویش مجدد شاخه‌ها است و دیگری هرس باردهی بعد از چیدن میوه است.

گرده‌افشانی مناسب درخت گردو در چه شرایطی انجام می‌شود؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در باردهی بیشتر نهال گردو، نوردهی مناسب نهال‌های گردو است. برای ایجاد نور مناسب، نباید از هرس درختان غافل شوید و فاصله کاشت نهال‌های گردو از یکدیگر را به درستی رعایت کنید. این موارد کمک می‌کند تا باغ جریان خوبی در باغستان داشته باشد و نور آفتاب به خوبی به آن برسد و عمل گرده‌افشانی و فتوسنتز به خوبی صورت گیرد.

بررسی بیماری و آفات نهال گردو و کمک از متخصص

اگر باردهی درختان گردو افت کرده، باید از متخصص فروش نهال گردو کمک بخواهید. در صورتیکه نهال گردو را از یک نهالستان معتبر و دارای مجوز جهاد کشاورزی تهیه کرده باشید، مهندسین این موسسه، مشکلات باغستان را بررسی می‌کنند. بیماری‌ها و قارچ‌هایی که درختان گردو را آلوده می‌کنند سریع خود را نشان نمی‌دهند و چند سال بعد، یعنی زمانی که باردهی نهال گردو افت چشمگیری پیدا می‌کند متوجه این موضوع می‌‍‌شوید.

انواع نهال‌های ژنوتیپ و اصلاح شده را بشناسید

پیشرفت زیادی در علم نباتات صورت گرفته و اکنون نهال گردو با ژن اصلاح شده، عمر اقتصادی بیشتری از نهال گردو بومی و قدیمی دارد. اگر قصد خرید نهال گردو را دارید به مراکز فروش آن بروید و تنوع گسترده نهال‌های گردو را ببینید. مشاوران نهالستان بر اساس شرایط منطقه، سازگارترین نهال گردو را به شما معرفی می‌کنند. در حال حاضر نهال گردو ژنوتیپ پالیز با عمر اقتصادی ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال و فرنور با عمر اقتصادی ۱۵۰ سال در رده‌بندی عمر باردهی نهال گردو، در صدر هستند. بنابراین پیش از خرید نهال گردو، انواع ارقام گردو اصلاح شده را بشناسید.

بیشتر بخوانید: نهال گردو برای مناطق سردسیر، گرمسیر و معتدل

روش های افزایش باردهی درخت گردو و کسب درآمد بالاتر

کلام آخر

مواردی که در بالا عنوان شد در باردهی نهال گردو موثر هستند. بنابراین در کنار انتخاب صحیح نهال گردوی مرغوب، شرایط محیطی و بهره‌مندی از نظر کارشناسان را فراموش نکنید. زیرا نظر کارشناسان نقش اساسی در سودآوری کسب و کار شما دارد. یکی از شهرهایی که بیشترین ارقام میوه را دارد، شهر اصفهان است که برای خرید انواع نهال در اصفهان برتر نهال وارد شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

راه های ارتباطی

تماس با برتر نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

hotnews • دسته‌بندی نشده • 1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها