روزنامه فایننشال تایمز به نقل از دومنینک راب وزیر امور خارجه انگلیس نوشت، این کشور اقدامات لازم را برای تضمین امنیت نیروهای انگلیسی و غیرنظامیان در منطقه انجام خواهد داد.

این رسانه انگلیسی افزود: وزارت امور خارجه انگلیس از دولت عراق خواسته است با وجود رای پارلمان این کشور برای اخراج نیروهای آمریکایی اجازه دهد نیروهای انگلیسی برای کمک به جنگ با داعش در عراق بمانند.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه(۱۵ دی) از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواست تنش‌ها با ایران را برای جلوگیری از بروز درگیری در خاورمیانه کاهش دهد.

بی‌بی‌سی فارسی نیز به نقل از یکی از سخنگویان دولت انگلیس (که نامش فاش نشده) نوشت:  ائتلاف به درخواست دولت عراق و برای محافظت مردم عراق و دیگران از داعش شکل گرفته است. ما از دولت عراق می‌خواهیم اطمینان حاصل کند که ائتلاف می‌تواند وظایف حیاتی‌اش را در مقابله با این تهدید مشترک ادامه دهد.

 در عراق حدود ۵٢٠٠ نیروی آمریکایی حضور دارند و شماری نیروی انگلیسی نیز در قالب ائتلاف ضد داعش در این کشور هستند.

پارلمان عراق دیروز(یکشنبه ۱۵ دی)، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق در بغداد، با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد.
رسانه‌های عراقی عصر دیروز در خبری فوری گزارش دادند که پارلمان عراق پس از بررسی پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی، به خروج نیروهای خارجی از این کشور رای مثبت داد.

پارلمان عراق همچنین خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد. نمایندگان پارلمان عراق در ادامه همچنین خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند؛ اقدامی که فشاری مضاعف بر دولت ترامپ محسوب می‌شود.

در همین رابطه،‌ سومریه نیوز عصر دیروز (یکشنبه ۱۵ دی) بعد از مصوبه مجلس عراق نوشت که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق اعلام کرده اقدام‌های قانونی دولت را برای اجرای مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی انجام خواهد داد. او گفته، مسئولان عراقی در مراکز مختلف، یادداشتی را درباره مراحل قانونی و عملی برای اجرای مصوبه مجلس درباره خروج نیروهای خارجی تهیه می‌کنند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

310 310

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها